برگزاری آیین تجلیل از یاوران کتاب و کتابخوانی در شهر قدس

شهرقدس (پانا) - آیین تجلیل از یاوران کتاب و کتابخوانی به همت اداره کتابخانه های  عمومی شهرستان قدس و اداره آموزش وپرورش منطقه به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی برگزارشد . 

کد مطلب: ۸۷۱۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین تجلیل از یاوران کتاب و کتابخوانی در شهر قدس

آیین تجلیل از یاوران کتاب و کتابخوانی به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس و اداره آموزش وپرورش منطقه به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی با حضور معاون سیاسی انتظامی فرمانداری , رئیس شورای و اعضای شورای شهر ،و جمعی از دانش آموزان و معلمان برتر در حوزه کتابخوانی و دیگر مسولین در سالن اجتماعات حضرت باقرالعلوم(ع)شهر قدس برگزارشد .

حسین چناقچی رییس شورای اسلامی شهرستان قدس در رابطه با فرهنگ مطالعه گفت: یکی از موضوعاتی که باید انجام شود این است که طرحی در رابطه با توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی طراحی و انجام شود.

وی در ادامه افزود: توسعه هر کشوری وابسته به توسعه علم و دانش است، یکی از راه های گسترش علم و دانش توسعه مطالعه و آموزش میباشد که متاسفانه خطری که جامعه و فرهنگ کتابخوانی ما را تهدید می‌کند فضای مجازی است و اگر به درستی از آن استفاده شود نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت که متاسفانه اینطور نیست.

چناقچی تصریح کرد: ما باید به فرزندانمان در همان سنین کودکی و خردسالی آموزش دهیم که بهترین دوست او کتاب است، قبلا در ادارات کارمندان مشغول بررسی روزنامه و مجلات بوده اند که متاسفانه امروزه سرگرمی فضای مجازی و تلفن هوشمند خود هستند.

محمد قاسمی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهر قدس درادامه مراسم گفت: همه انسانها در طول زندگی دنبال آرامش هستند و مهمترین و بهترین راه رسیدن به این آرامش راه علم اندوزی و و دانایی است که قرآن کریم هم درباره آن تأکید کرده است.

وی افزود: استرس معضل بزرگی است برای بشریت که سرچشمه این استرس جهل و نادانی می باشد و در مقابل بحث آرامش است و ما با استفاده کردن از ابزاری به نام کتاب و کتابخوانی می توانیم به آن آرامش مورد نظر خودمان دست پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امام علی (ع) گفته است کتاب غذای روح انسان است پس ما اگر بخواهیم روحمان را گسترش و بزرگ کنیم باید به کتاب و کتابخوانی اهمیت ویژه ای بدهیم.

شایان ذکر است : هدف از برگزاری این مراسم گرامیداشت کتاب و کتابخوانی و ارج نهادن به فعالیت های دانش آموزان و فرهنگیان فعال در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان شدو در پایان مراسم ازدانش آموزان و معلمین و مدیران مدارس برتر در زمینه کتاب و کتابخوانی تقدیر شد و به آنها جوایزی اهدا گردید.

/ خبرنگار:محمد امین میرآلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار