معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان:

نظام مراقبت اجتماعی در همه مدارس آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد

تبریز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) درخصوص مهار آسیب های اجتماعی در همه مدارس استان اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۸۷۱۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نظام مراقبت اجتماعی در همه مدارس آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد

رسول صادقی در همایش پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در تالار معلم آموزش و پرورش شهرستان مرند به تشریح تفاهم‌نامه وزارت با آموزش و پرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداخت و بیان کرد: استان آذربایجان شرقی از میان ۳۱ استان از نظر عدم آسیب های اجتماعی در ردیف ۳۱ قرار گرفته است که این امر حاصل اجرای برنامه‌های مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت گسترده در مدارس است.

وی طرح نماد را پالایش‌کننده مدرسه عنوان کرد و گفت: هدف از نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر ، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر است.

نقش مربیان پرورشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند نیز معاونان پرورشی را نقطه اتکال دانش‌آموزان در مدرسه دانست و افزود: معاونان، مشاوران و مربیان باید برای تقویت روح ایمان و باور دانش‌آموزان تلاش کنند.

کاظمی تصریح کرد: هر قدر ارتباط با مبدأ بیشتر باشد، دانش‌آموزان از قوت قلب و اعتماد به نفس برخوردار می‌شوند و براحتی از سد مشکلات و موانع عبور خواهند کرد.

وی همچنین کسب رتبه اول ارزیابی پروژه مهر در سال تحصیلی جدید در بین نواحی و مناطق استان با تحقق صددرصدی ملاک های ارزیابی را حاصل تلاش همه فرهنگیان شهرستان دانست و تبریک گفت.

لزوم همکاری آموزش و پرورش و دادگستری

در ادامه ، دادستان شهرستان مرند بر لزوم همکاری دادگستری و آموزش و پرورش در آموزش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش یک نهاد بنیادین است که متأسفانه در جامعه ما ارزش آن ناشناخته مانده است و حقیقتاً حدیث مِدادَ العُلماءِ اَفضَلُ مِن دِماء الشُهَداءِ بیانگر جایگاه رفیع معلمان است.

علیپور آسیب‌های فضای مجازی را ویرانگر توصیف و خاطر نشان کرد: والدین محترم حتما استفاده از شبکه‌های مجازی را کنترل کنند. افت تحصیلی و تغییر اخلاق و رفتار ناگهانی دانش‌آموزان شک‌برانگیز است و از علائم دچار شدن دانش‌آموز به آسیب‌های اجتماعی است.

در پایان همایش ، محمدزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند بخش مهمی از تلاش‌های بهزیستی را در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی علت‌هایی دارند که علل زمینه‌ساز، علل مساعد‌کننده و علل غایی از جمله آنها هستند و بهزیستی برای رسیدن به هدف خود باید در هر سه زمینه تلاش کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار