مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه خوسف

جاده مجتمع بلنجیر خوسف امنیت ندارد

خوسف (پانا) - مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه خوسف گفت: با وجود پیگیری‌های زیاد از سوی مردم، مسئولان، رسانه‌ها و.... هنوز مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر خوسف از جاده مناسب محروم است.

کد مطلب: ۸۷۱۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
جاده مجتمع بلنجیر خوسف امنیت ندارد

در نشست بخشدار مرکزی، اعضای هیات امناء، مدیران اداره‌های اوقاف و امور خیریه، برق، آب، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خوسف مشکلات مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر بررسی و پس از آن مراسم معنوی غبارروبی نیز انجام شد.


" حجت الاسلام الهی" مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه خوسف در این نشست گفت: مجتمع فرهنگی مذهبی و تفریحی بلنجیر معروف به مزار بلنجیر شهرستان خوسف هر روزه پذیرای زائران و ارادتمندان زیادی از نقاط مختلف استان ، خراسان رضوی و دیگر نقاط کشور می باشد که با توجه به وجود روستاها و مناطق عشایری منطقه ، زیر سازی و آسفالت جاده های ارتباطی ، برقرسانی ، آبرسانی و رفع مشکل مخابرات و عدم آنتن دهی همراه از مهمترین مشکلات این مجتمع می باشد که همکاری مسئولان مربوطه را می طلبد.
عضو هیئت امنای مجتمع با اشاره به ارادت مردم استان و دیگر نقاط کشور به این مجتمع و استقبال زائران و گردشگران و شلوغی در روزهای پایان هفته و تعطیلات گفت: امکانات رفاهی لازم در چند سال اخیر در مجتمع فرهنگی مذهبی و تفریحی بلنجیر و قدمگاه منتسب به حضرت علی (ع) با کمک ها و همکاری خیّران از قبیل : ساخت 50 زائر سرا ، لوله کشی و نصب چند شیر برداشت آب آشامیدنی از چشمه و منابع ذخیره آب مزار ، تامین آب برای امور بهداشتی با تانکر سیار و لوله کشی به چند نقطه ، ساخت سرویس های بهداشتی ، کشتارگاه ، تامین برق محل در شب از طریق موتور و... فراهم شده است.


" محمد رضا جعفری " با اعلام اینکه سالانه حدود ۲۵۰ تانکر آب ۱۰ هزار لیتری با هزینه ۲۵۰ میلیون ریال خریداری و با همکاری امور عشایر از چاههای آب خور به مجتمع حمل می شود خواستار تصویب و اجرای طرح آبرسانی از چاه حامی ، شل آباد و یا چشمه ساتل میش و انتقال آب به محل شد.


وی در مورد برق رسانی به مجتمع افزود: حدود دو سال قبل در نشستی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان وقت شهرستان قول برقرسانی به روستای زرکش و مجتمع داده شد و مصوب گردید که مجتمع بلنجیر تیرهای برق را خریداری و پس از نقشه برداری چاله کنی را انجام دهد و اعتباری هم از سوی فرمانداری و اداره برق گذاشته شود تا پروژه به صورت مشارکتی انجام گردد که ستون های برق هم از طرف مجتمع خریداری شد ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار دولتی این طرح بلاتکلیف ماند که اگر در آن زمان اجرا می شد با دو میلیارد ریال جمع می شد ولی در حال حاضر هزینه زیادی دارد .


جعفری در مورد وضعیت جاده های ارتباطی به مجتمع هم گفت: پیگیری های زیادی صورت گرفته ولی به گفته مسئولان به دلیل کمبود اعتبارات هیچکدام به نتیجه نرسیده است و فقط در حد تسطیح چند نوبت در سال که بیشتر هم توسط اداره امور عشایر انجام می شود که از اداره راهداری تقاضای نصب تابلوهای راهنما و هشداردهنده و پیگیری اعتبار برای سال آینده را داریم .

وی با گلایه از شرکت نفت در عدم تحویل سوخت افزود: از زمانی که تحویل سوخت سیستمی شده یکسری مشکلاتی را برای این مجتمع ایجاد کرده که با توجه به کوهستانی بودن ، سردی هوا ، حضور زائران کاروانی از شهرهای مختلف و وجود 50 زائر سرا هر شب حدود 200 لیتر نفت نیاز داریم که شرکت نفت فقط هفته ای 500 لیتر سوخت تحویل می دهد که از بخشدار مرکزی تقاضای رسیدگی داریم.


جعفری از مسافران و گردشگرانی که به روستاهای تاریخی و گردشگری خور و آرک سفر می کنند ، خواست : بازدید و اسکان در مجتمع فرهنگی مذهبی و تفریحی بلنجیر بادرختان بنه ثبت ملی شده را نیز در برنامه خود داشته باشند و از این فضا استفاده کنند.


معاون اداره آبفای روستایی خوسف در مورد آبرسانی به این مجتمع گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در نزدیکی های مجتمع نقطه آبی وجود ندارد و شبکه آبرسانی خور نیز فاصله زیا دارد و مقدار آب چاه حامی نیز سطحی و کم است و جوابگوی مجتمع نیست و برای انتقال آب از فاصله ۱۰ کیلومتری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد که با اعتبارات جاری حدود ۱۰ سال طول می کشد مگر مسئولان و هیئت امناء پیگیر اعتبار ملی باشند .


« شاهی » در مورد آبرسانی سیار از مخزن شل آباد افزود: برداشت هفته ای یک تانکر آب از این محل مشکلی ندارد و در مورد انتقال آب از چشمه ساتل میش نیز در صورت تصویب همکاری خواهیم کرد.


« یوسفی » مدیر توزیع برق شهرستان خوسف گفت: به دلیل کمبود اعتبارات و فاصله زیاد مجتمع با شبکه برق ، برقرسانی به این محل هزینه زیادی دارد که پیشنهاد می شود برق خورشیدی 10 کیلو ولتی کار شود و شرکت برق نیز همکاری می کند.


« ضیائی» رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خوسف هم گفت: اعتبارات امسال شهرستان به راههای نیمه تمام اختصاص یافته و هیچ اعتباری برای راه بلنجیر در نظر گرفته نشده است و مسیر راهها در سالی دو نوبت تیغ زنی و تسطیح می شود و تابلوهای ایمنی و هشداردهنده نیز موجود است که پس از بررسی در طول مسیر نصب می شود.


« فاطمی » بخشدار مرکزی خوسف هم در این نشست به هیئت امناء پیشنهاد داد به دلیل کمبود اعتبارات دولتی ، از ظرفیت بنیاد برکت و بنیاد علوی کمک بگیرد.
چند نفر از زائران غیر بومی از رکن آباد و بردسکن کاشمر نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام اینکه هر سال چند نوبت به این مجتمع می آییم با تقدیر از حضور مسئولان و خدمات رسانی به زائران در اسکان و امکانات رفاهی از مسئولان شهرستان خوسف درخواست تسطیح ، زیرسازی و آسفالت مسیر جاده خاکی 30 کیلومتری از مسیر سرایان و سه قلعه شدند.


فضا سازی و محوطه سازی ، استقرار روحانی در طول سال ، اجرای برنامه های فرهنگی ، ورزشی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان ، برگزاری کلاس های احکام و قرآن ، استقرار اورژانس 115 یا هلال احمر ، تقویت آنتن تلفن همراه و ایرانسل از دیگر تقاضاهای زائران بود. گفتنی است مجتمع فرهنگی مذهبی و تفریحی بلنجیر در فاصله حدود 70 کیلومتری مرکز شهرستان از مسیر جاده خور با 13 کیلومتر خاکی ، از مسیر آرک 65 کیلومتر با 16 کیلومتر خاکی و از سمت قاین ، سرایان و سه قلعه نیز حدود 30 کیلومتر خاکی دارد. تنظیم : محمد حسن مشمولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار