استاندار اردبیل:

کارگروه پیشگیری از ابتلا به بیماری در اردبیل ایجاد می‌شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: کارگروه استانی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها در استان با هدف آموزش، فرهنگ‌سازی صحیح و پرداختن به مسائل اجتماعی و سبک زندگی برای تحقق شعار " پیشگیری بهتر از درمان است " ایجاد می‌شود

کد مطلب: ۸۷۱۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه پیشگیری از ابتلا به بیماری در اردبیل ایجاد می‌شود

اکبر بهنام جو در نشست با اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی افزود : این کارگروه متشکل از دستگاه های فرهنگی، ورزشی ، بهداشت و درمان و موسسات خیریه و مردم نهاد استان خواهد بود و تیم نظارتی نیز برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد این کارگروه تشکیل می شود .

وی با بیان اینکه آمارهای ابتلا به برخی بیماری‌ها در استان ناشی از تغذیه ناصحیح، اضافه وزن و کم تحرکی و رعایت نکردن سبک صحیح زندگی شیوع پیدا کرده ، نگران کننده است ، خواستار مشارکت همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و آحاد مردم برای پیشگیری از بیماری ها شد و گفت: پیشگیری بسیار آسان تر و کم هزینه تر از درمان است .

استاندار اردبیل با بیان اینکه مدیران دولتی باید اول خودشان در این اقدام عمومی پیش قدم باشند، اضافه کرد : باید با همکاری همه دستگاه ها و برنامه‌ریزی علمی و عملی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، آمارهای موجود بیماران قلبی عروقی ، کلیوی و دیابت استان را کنترل و کاهش دهیم به گونه ای که سالانه شاهد نتایج مطلوب در این زمینه باشیم.
بهنام جو در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کار در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، عبادت است، از تلاش های انجمن‌های خیریه استان قدردانی کرد .
در این نشست رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان نیز گفت : این انجمن ۵۷۷ بیمار کلیوی استان را تحت پوشش خود قرار داده است و ماهانه ۱۵ نفر به افراد دیالیزی این انجمن افزوده می شود .
جمالی افزود : هزینه هر بار دیالیز بیماران کلیوی ۴۰۰ هزار تومان است که سالانه بالغ بر ۵۷ میلیون تومان هزینه در بر دارد و با مشارکت خیرین استان هزینه های دیالیز بیماران کلیوی تحت پوشش این انجمن پرداخت می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار