امام جمعه اردبیل:

واقفان و خیران به حمایت از بیماران کلیوی بشتابند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: استان اردبیل به داشتن عواطف انسانی مشهور است و انتظار می رود واقفان و نیکوکاران با حمایت از بیمارات کلیوی، عواطف انسان دوستانه را به نمایش بگذارند.

کد مطلب: ۴۲۶۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل ،آیت الله سیدحسن عاملی در آخرین روز هفته حمایت از بیماران کلیوی در بازدید از بخش دیالیز بیمارستان بوعلی اردبیل افزود: بیماران دیالیزی برای پیوند یا درمان نارسایی کلیه به حمایت مالی نیکوکاران و واقفان نیاز دارند و وظیفه انسانی و ملی ما ایجاب می کند از آنها حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: واقفان با عمل به سنت وقف به عنوان مدیریت مال بعد از وفات، می توانند با اهدای بخشی از مال خود به کمک بیماران کلیوی بشتابند.

عاملی همچنین با نثار شاخه گل به بیماران دیالیزی و جویا شدن مراحل درمان و حال آنها بر استفاده از تمام ظرفیت بیمارستان جهت درمان آنان تاکید کرد.

جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز در این دیدار ، تلاش بیشتر برای جلوگیری از افزایش نگران کننده نارسایی های کلیوی را خاطرنشان شد.

وی ورود افراد خیر و نیکوکار را به حمایت از بیماران کلیوی ضروری دانست و نسبت به تامین 10 تخت و تجهیزات دیالیز برای مراکز دیالیز استان و محل اسکان بیماران کلیوی که برای آمدن به بخش دیالیز بیمارستان بوعلی مسافت زیادی طی می کنند، قول مساعد داد.

فرهاد پورفرضی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل نیز در این بازدید از وجود 460 بیمار کلیوی و 102 دستگاه دیالیز در 11 بخش دیالیز در استان خبر داد.

وی گفت: استاندارد برخورداری از تجهیزات دیالیز در کشور برای هر چهار بیمار، یک دستگاه است و استان اردبیل از این نظر 20 تخت و تجهیزات دیالیز کمبود دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان تامین 10 تخت و تجهیزات دیالیز را متعهد شده است که ظرف دو ماه آینده تحویل و راه اندازی خواهد شد و تهیه 10 تخت دیالیز دیگر از ناحیه مسوولان استان پیگیری می شود.

پورفرضی اظهار داشت: هر دستگاه دیالیز بعد از 25 هزار ساعت کار باید از رده خارج شود و طبقه اول بخش دیالیز بیمارستان بوعلی که در حال تعمیر و نوسازی است، ظرف ده روز آینده به تخت و دستگاه های جدید دیالیز مجهز خواهد شد.

وی بیان کرد: بعد از تکمیل طیقه اول این بخش به تجهیز طبقه دوم آن اقدام خواهد شد.

در پایان این بازدید با اهدای شاخه گل از پزشکان، پرستاران و عوامل بخش دیالیز بیمارستان بوعلی تقدیر شد.

گفتنی است:دیابت، فشارخون بالا، عفونت های دوران کودکی و مصرف خودسرانه و زیاد آنتی بیوتیک ها از علت های ابتلا به نارسایی کلیه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار