17 واحد صنعتی با سرمایه خارجی در آذربایجان غربی فعال است

ارومیه (پانا)- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 17 واحد صنعتی با 40 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان در حال بهره برداری است.

کد مطلب: ۸۷۱۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
17 واحد صنعتی با سرمایه خارجی در آذربایجان غربی فعال است

جعفر صادق اسکندری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: عمده سرمایه گذاران خارجی در واحدهای تولیدی این استان از اتباع کشورهای چین، ترکیه، هند، عراق و جمهوری آذربایجان هستند.

وی اضافه کرد: عمده تولیدات واحدهای سرمایه گذاری خارجی در این استان هم مربوط به لوازم خانگی، انواع درب ها، مبلمان خانگی و اداری، لوازم و قطعات خودرویی، صنایع معدنی و پانل های PVC است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاظر چهار طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش تقریبی 127 میلیون دلار هم با سرمایه گذاری کشورهای آلمان، کانادا، عراق و ترکیه در حال اجراست.

اسکندری افزود: در حال حاضر 2 هزار و 288 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 53 هزار و 362 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 58 هزار و 721 نفر در این استان وجود دارد.


وی اضافه کرد: وجود واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس در استان همچون پتروشیمی، سیمان، تراکتورسازی، ماشین سازی، تولید انواع تریلرها و کانتینرها و تولید کالاهای پزشکی موجب رونق اقتصادی استان شده است.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: زمینه های تکنولوژیکی جهت ایجاد سرمایه پیشرفته و دانش بنیان در حوزه های صنایع نانو، میکروالکترونیک، میکروماشین، روباتیک، هوا و فضا و بیوتکنولوژی در آذربایجان غربی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار