مخاطبان کتابخانه، کتابِ خوب می‌خواهند

کاشان ( پانا) - یک کارشناس ارشد علم سنجی گفت: مخاطبان کتابخانه، کتابِ خوب می‌خواهند تا بتواند اوقات فراغت خود را بگذراند و در میان انبوه کتاب، باید کتاب خوب از میان کتابها شناخته شده و به علاقمندان معرفی شود.

کد مطلب: ۸۷۰۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مخاطبان کتابخانه، کتابِ خوب می‌خواهند

فاطمه سادات هاشمی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر منابعی را در بازار شاهد هستیم که از نظر کیفی در سطح پایینی هستند و ارزش علمی چندانی ندارند و فقط به دلایلی خاص روانه بازار شده اند که حتی کتاب های خوب را هم با علامت سوال روبرو می کنند.

وی تاکید کرد: اگر کتاب دارای محتوای خوب و فاخر باشد میتواند مخاطب خود را جلب کند و ایکاش نظارت بیشتری روی محتوای کتابها انجام شود و کیفیت و محتوای کتابها مورد توجه برنامه ریزان قرار بگیرد و در دنیای مدرن، هدف کتابخانه این است که با ایجاد برنامه های متنوع زمینه را برای حضور پر رنگ و پویای مخاطب در کتابخانه فراهم کند.

.برگزیده جشنواره روستای دوستدار کتاب تصریح کرد: کتابخانه ، تنها نهاد فرهنگی در مناطق روستایی است و تهیه منابعی که بتواند نیاز مخاطب را برطرف کند از اهم وظایف یاوران کتاب است بنابراین شناخت نیاز جامعه یکی از وظایف کتابدار در کتابخانه است.

وی افزود: پیوند کتابخانه با مدرسه سبب می شود که فعالیت های ترویجی بسیار کاربردی و با کیفیت شده و کتاب و مطالعه با زندگی مردم به ویژه گروه سنی کودک و نوجوان آمیخته شود.

وی با اشاره به نفوذ فضای مجازی در زندگی شهروندان گفت: در شرایط فعلی که اینترنت و شبکه های مجازی بخش عظیمی از وقت کاربران را به خود اختصاص داده آسیب شناسی در این زمینه یک ضرورت نیازمند برنامه ریزی است .

وی در مورد فعالیت های کتابخانه روستای علوی تاکید کرد: فعالیت های ترویجی کتابخانه برای کودکان و نوجوانان شامل قصه گوییِ مادران و پدربزرگ ها، نشست های کتابخوان، همخوانی و جمع خوانی کتاب، زنگ کتابخوانی در مدارس، مسابقه های متنوع فرهنگی، اجرای نمایش و هفت سین کتاب در کنار هفت سین نوروز بوده است.

هاشمی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی مهارتهای زندگی، سیر مطالعاتی بانوان، نشستهای معرفی کتاب، نشستهای تخصصی کتابخوان، برگزاری همایش های منطقه ای، مسابقات فرهنگی از جمله برنامه های ترویجی کتابخانه روستای علوی برای جلب بزرگسالان بوده است.

به گزارش پانا، روستای دارالسیاده علوی دارای جمعیت ۸۰۰ نفری در غرب شهرستان کاشان واقع است و در سال ۹۵ به دلیل ارائه برنامه های ترویجی در زمینه کتاب انجام گرفته به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار