غربالگری شنوایی 900کودک در اشنویه

ارومیه(پانا)-رییس اداره بهزیستی اشنویه گفت: 900 کودک سه تا پنج ساله با هدف تشخیص کم شنوایی و ناشنوایی به موقع در قالب طرح غربالگری شنوایی در این شهرستان سنجش شدند.

کد مطلب: ۸۷۰۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری شنوایی  900کودک در اشنویه

فخرالدین پنهانی افزود: از ابتدای اجرای این طرح که از 20 آبان و همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز آغاز شد، تاکنون 40 کودک سه تا پنج ساله مشکوک شناسایی شدند.


وی با بیان اینکه در این طرح از دستگاه های پیشرفته برای سنجش شنوایی کودکان استفاده شد، اضافه کرد: از این تعداد مورد مشکوک به یک نفر سمعک واگذار شد و کودکان دیگر نیز به متخصص و مراکز درمانی معرفی شدند.


پنهانی افزود: طرح غربالگری شنوایی کودکان هم اکنون در 15 مهدکودک و پیش دبستانی این شهرستان در حال اجراست و هزینه معاینه شنوایی هر کودک 152 هزار ریال و برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی رایگان است.


وی اضافه کرد: والدین کودکان می توانند با همراه داشتن شناسنامه کودک خود به مراکز شنوایی سنجی که به صورت سیار در مهدهای کودک و مراکز شنوایی سنجی مستقر شده اند، مراجعه کنند.


رییس اداره بهزیستی اشنویه بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز 900 نوزاد نیز در مراکز درمانی این شهرستان غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد نیز چهار نوزاد با مشکل شنوایی شناسایی و برای مداوا به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند و برای 2 نفر از این نوزادان استفاده از سمعک تجویز شد.


طرح کشوری غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج ساله از 20 آبان تا پایان اسفند در مناطق شهری و روستایی اجرا می شود.


اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از74 هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار