دغدغه مند بودن و مطالبه گری از شاخص‌های یک خبرنگار حرفه ای است

مشهد(پانا)- معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حرفه ی خبرنگاری در حقیقت یعنی روش صحیح سوال پرسیدن؛ بدون حب و بغض، دغدغه مند بودن و مطالبه گری است که اینها زمانی که با ظرافت خاص خبرنگاری کنار هم جمع شود یک خبر خوب را تشکیل می دهد.

کد مطلب: ۸۷۰۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه مند بودن  و مطالبه گری از شاخص‌های یک خبرنگار حرفه ای است

مالک اشرفی در ابتدای صحبت های خود در مورد حادثه ی دانش آموزان بردسکنی گفت: حادثه تاسف بار رحلت دانش آموزان بردسکنی ضایعه بزرگی است که من آن را به جامعه ی دانش آموزی تسلیت می گویم.
وی در ادامه افزود: اهدای عضو این دانش آموزان نشانه ای از پاکی قلب جامعه ی دانش آموزی دارد.
علیرضا مالک اشرفی در مورد حضور در جمع دانش آموزان پانا گفت: امروز خیلی خرسند شدم که در جمع خبرنگاران پانا حضور پیدا کردم، ثمره ی حضور در جمع دانش آموزان، ارتباط گیری با آنها و در نهایت اطلاع یافتن از مشکلات کف مدرسه است.
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: حرفه ی خبرنگاری در حقیقت یعنی روش صحیح سوال پرسیدن؛ بدون حب و بغض، دغدغه مند بودن و مطالبه گری است، که اینها زمانی که با ظرافت خاص خبرنگاری کنار هم جمع شود یک خبر خوب را تشکیل می دهد.
وی با توجه به ورود به هفته ی کتاب خوانی بیان کرد: از صحبت های افراد، نوشته ها، سوال ها و دغدغه هایی که در ذهنشان ایجاد شده و همچنین زمانی که نظرات فردیشان را وارد جهان اجتماعی می کنند ما می توانیم به درصد کتاب خوانی آنها پی ببریم.
مالک اشرفی در مورد کتاب خوانی خبرنگاران عقیده داشت: خبرنگار فعال یعنی خبرنگاری که کتاب به دست باشد؛ خبرنگار خلاق و فعال کتاب خوانی را در صدر برنامه های زندگی خویش قرار میدهد؛ خواندن کتاب موجب پختگی در افراد و ایجادکننده ی وجه ی صحیح برای آنان است.
معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مورد هدفمند بودن حضور هر شخص در جلسه ای اظهار داشت: این که یک خبرنگار هدف داشته باشد یک مسئله مهم برای خبر و خبرنگاری است، زیرا زمانی که شما وارد یک جلسه می شوید باید از قبل بدانید قرار است چه سوالی را بپرسید و چه دغدغه ای از مردم را بیان کنید و این هدفمندی سطح کیفی کار خبری را بالا می برد.
وی در ادامه گفت: زمانی که خبرنگار کتاب بخواند از دوگانه تملق و تحقیر جدا می شود و یک حد وسطی را برای خودش تعیین می کند و از آن خط فرضی منحرف نمی شود و درنتیجه یک خبری را می نویسد که برخواسته از مشکلات مردم باشد نه حواشی که قصد جو آفرینی را داشته باشد.
در ادامه این جلسه علی محمد یونسی ریاست سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی ضمن تشکر از خبرنگاران پانا گفت: اگر رسانه ها و حضور آنها در دنیای فعلی نبود دیکتاتور عرصه باز تری برای فعالیت های غیر انسانی خود پیدا می کردند در همین بحث اخیر عربستان سعودی که خبرنگار عرب زبان را کشتند، بازتاب رسانه ای این خبر لطمه جبران ناپذیری در جامعه ی جهانی بر روی دست عربستان بر جای گذاشت.
وی در ادامه در مورد کلاس های آموزشی خبرنگاران پانا گفت: خبرگزاری پانا اولین خبرگزاری دانش آموزی دنیا است و به همین دلیل ما باید در بحث آموزش خبری به دانش آموزان جدیت بیشتری نشان دهیم تا در آینده این خبرنگاران جهت تنویر افکار عمومی گام های بلندی را بر دارند.
یونسی در مورد نقش فضای مجازی در جامعه ی امروز گفت: یکی از فواید فضای مجازی قرار دادن مسئولین درون یک فضای شیشه ای است که خود این موضوع مقدمه ای برای حذف فساد اداری و کلان است.
رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت: جلوگیری از ظلم، بی عدالتی و مولفه های دیگر که ممکن است به جامعه لطمه بزند از رسالت های اصلی خبرنگاران است.
وی در ادامه افزود:یکی از رسالت های اصلی خبرنگاران پانا رشد دادن فضای تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش است؛ خبرنگاران باید سیاه نمایی هارا کنار بگذارند و نشاط، شادی، بهروزی و بهورزی را در رگ آموزش و پرورش تزریق کنند برای این کار کافی است خبرهای تاسف بار را بزرگ و کار های نیک را کوچک جلوه ندهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار