عقاید شخصی خبرنگاران در تمام زمینه ها باید در قلب خودشان باقی بماند

مشهد (پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: عقاید شخصی خبرنگاران در تمام زمینه ها باید در قلب خودشان بماند و آن را مثل گنجینه ای ارزشمند حفظ کنند زیرا اگر عقیده آنها مشخص شود رسالتشان زیر سوال می‌رود.

کد مطلب: ۹۴۵۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
عقاید شخصی خبرنگاران در تمام زمینه ها باید در قلب خودشان باقی بماند

علیرضا مالک اشرفی در مراسم روز خبرنگار در سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت: یکی از اصول خبرنگاری توانایی مدیریت احساس است خبرنگار نباید به صورت احساسی سوال کند زیرا وقتی احساسی سوال کنیم احساسی هم موضع می‌گیریم.

وی در ادامه در مورد وظیفه خبرنگاران گفت: خبرنگاری برای بیدار کردن افراد است نه تحریک احساسات که منجر به رفتار احساسی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اظهار کرد: وقت شناسی در خبرنگاران لازمه کار پرسش‌گری آن ها است زیرا اگر خبرنگار وقت سختی باشد سؤالش بیهوده نمی شود و در عین حال دغدغه اش هم برطرف می شود.

مالک اشرفی گفت: لحن مناسب خبرنگار در پرسشگری مؤلفه دیگری است که باید در حرفه ی خبرنگاری به آن توجه کرد.

وی در ادامه در مورد بی طرف بودن خبرنگاران در موضوعات مختلف گفت: عقاید شخصی و موضع خبرنگاران در تمام زمینه ها باید در قلب خودشان بماند و آن را مثل گنجینه ای ارزشمند حفظ کنند زیرا اگر عقیده آنها مشخص شود رسالتشان زیر سوال می‌رود.

وی در ادامه یکی دیگر از مؤلفه های خبرنگاری را برشمرد و گفت: بداهه گویی در امر خبرنگاری حائز اهمیت است و کسی که بداهه گویی می‌کند قطعا کتابخوان است و خبرنگار باید کتابخوان باشد.

مالک اشرفی ادامه داد و گفت: خبر باید درست، روشن و جامع باشد و خبرنگار باید تمام جوانب را در نوشتن رعایت کند یعنی شرایط جامعه را در نظر بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: باید از آموزش و پرورش هم انتقاد شود و جامعه باید پرسشگر باشد و وقتی جامعه پرسشگر باشد افراد به این فکر می‌کنند که عملکرد خود را تصحیح کنند و آن را توضیح دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار