استان اصفهان در صدر تشکلهای ترویج کتابخوانی قرار دارد

کاشان ( پانا) - معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان اصفهان همچنین در ترویج کتابخوانی و تشکیل باشگاه های کتابخوانی با راه اندازی 762 باشگاه در صدر قرار دارد و استان های بوشهر و خوزستان پس از آن قرار گرفتند. اما سمنان از نظر سرانه مطالعه در کشور جایگاه بالاتری دارد.

کد مطلب: ۸۷۰۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
استان اصفهان در صدر تشکلهای ترویج کتابخوانی قرار دارد

به گزارش پانا کاشان، محسن جوادی در نشست خبری هفته کتاب ایران در کاشان اظهار کرد: اصفهان از نظر طرح های حمایتی فصلی در زمینه کتابخوانی، در جایگاه نخست است و از بیشترین جذب یارانه ها بهره برده است و قم، خراسان رضوی و تهران در رده های بعدی هستند.

15هزار ناشر و بیش از 18 هزار نفر مولف، نویسنده، اهل قلم و تصویرگر در کشور وجود دارند که به دنبال حمایت از آنها هستیم که سال گذشته 250 نفر از اهل قلم از تسهیلات بانکی بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: نزدیک به 106 هزار نفر نویسنده، مترجم و تصویرگر عضو صندوق حمایت از هنرمندان هستند که بیمه تکمیلی آنها نیز در دست پیگیری می باشد .
وی گفت: : با وجود حذف بن رایگان از سیستم این وزارتخانه، اهل قلم از بن کتاب رایگان توسط موسسه خانه کتاب ایران بهره می برند و در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب نیز بیش از 10 هزار بن رایگان توزیع می شود .
جوادی تصریح کرد: اگر فروش کتاب در جامعه افزایش پیدا کند، منجر به چاپ دوباره کتاب ها شده و اقتصاد فرهنگی رونق می گیرد و ناشران نیز می توانند پرداخت بیشتری به پدیدآورندگان داشته باشند .

به گزارش پانا، آیین آغاز بیست و ششمین دوره هفته کتاب ایران با شعار حال خوش خواندن با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاشان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار