مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد:

پیشرفت و پویایی جامعه در گرو محور قرار گرفتن معلم است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اگر جامعه پویا و پیشرفته می‌خواهیم، باید معلم محور قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۷۰۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت و پویایی جامعه در گرو محور قرار گرفتن معلم است

محمد پورداود در جلسه شورای دبیران دبیرستان دخترانه شهیدان، حجه فروش همدان با اشاره به تغییر و تحولات قرن حاضر به ویژه در حوزه تکنولوژی و ارتباطات، گفت: اهتمام به این تحولات، از جمله ضرورت هایی است که باید مورد توجه معلمان قرار گیرد.

وی مجهز شدن به علم و تکنولوژی روز را برای معلمان حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: آشنایی با فن‌آوری های آموزشی و استفاده از روش های نوین تدریس در دنیای امروز بسیار مهم و ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که معلمان مرجع اخلاقی و علمی جامعه هستند، تصریح کرد: اگر جامعه پویا و پیشرفته می خواهیم، باید معلم محور قرار گیرد.

وی کرامت معلمان را از رویکردهای مهم آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال کم کردن فاصله صف و ستاد است.

پورداود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تصریح کرد: امروز این سند در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است.

وی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین، 6 زیرنظام را تصویب کرده و 4 اولویت را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و مدیران، انتصاب و انتخاب مدیران مدارس، نظام تضمین کنترل کیفیت مدارس و تمرکززدایی اولویت های اصلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است.

گفتنی است در این جلسه که رییس اداره دوره دوم متوسطه و رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، مدیر و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان و کارشناس روابط عمومی این ناحیه نیز حضور داشتند، مدیر دبیرستان حجه فروش گزارشی از فعالیت ها و برنامه‌های این دبیرستان ارائه نمود و در ادامه هر یک از دبیران شاغل در این مدرسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل مختلف آموزشی و پرورشی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار