معاون پژوهش آموزش و پرورش استان خبر داد:

آغاز نهضت آموزش و توانمندسازی منابع انسانی در سراسر آذربایجان شرقی

تبریز(پانا)- معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از آغاز نهضت آموزش و توانمندسازی منابع انسانی در سراسر آذربایجان شرقی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۰۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز نهضت آموزش و توانمندسازی منابع انسانی در سراسر آذربایجان شرقی

کامیار قهرمانی فرد در گفت و گو با خبرنگار پانا در خصوص اجرای این طرح گفت: در راستای رویکرد مدیر کل محترم و شعار سال تحصیلی « سرمایه گذاری برای آینده با ارتقاء شاخص های آموزش و پرورش استان»، اهمیت برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی در سطوح عمومی و اختصاصی بدو خدمت و بدو انتصاب و شایستگی های حرفه ای و شغلی برای همه گروه های همکاران اعم از شاغلین رسمی، پیمانی، حق التدریس، سرباز معلم و نیروی ستادی ( اداری- خدماتی) انجام می گیرد و لزوم پشتیبانی و بر اجرای گسترده در مناطق و نواحی را تأکید نمود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی مدیر کل همچنین بر لزوم جلب مشارکت همه اولیاء، نهادها و خیرین در اداره امور مدارس را یادآور شده و تأکید نمود: صرفاً با تمرکز و امر و نهی و نگاه از بالا نمی توان به اداره آموزشی و تربیتی در محیط های یادگیری پرداخت و ضمناً بدون مشارکت خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار مشکلات قابل رفع نخواهد بود.

قهرمانی فرد اشاره داشت که نمی توان در شرایط فعلی و علیرغم محدودیت منابع اعتباری به وصول اندک منابع سرانه جهت اداره مدارس چشم دوخت، بلکه لازم است روسای مناطق و نواحی مدیران مدارس و انجمن های اولیا، و مربیان مدارس بدنبال جذب سایر منابع و مشارکت خیرین در اداره امور مدارس باشند.

وی با اشاره به مجموعه دستاوردهای دستگاه تعلیم و تربیت استان در 5 سال گذشته علیرغم همه محدودیت های منابع و ردیف بودجه دولتی، خاطر نشان ساخت: راه اندازی باشگاه فرهنگیان استان، تالار معلم، مرکز تکریم و اسکان همکاران فرهنگی بیماران صعب العلاج، باشگاه فرهنگیان در بیش از 10 شهرستان استان، باشگاه پیشکسوتان، کلینیک دندان پزشکی فرهنگیان را با تدبیر مدیر کل محترم و پیگیری های مستمر بین بخشی، و با جلب مشارکت خیرین و سایر منابع استانی از جمله این موارد است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اظهار کرد : با وجود بیش از 3 هزار و 400 بازنشسته استان آذربایجان شرقی در سال جاری و با عنایت به کمبود قریب به دو هزار نیرو ناشی از استقرار پایه دوازدهم و به لطف خدا و مدد تدبیر مدیر کل محترم و تلاش همه همکاران در سراسر استان در دور ترین و محروم ترین ننقاط استان نیز کلاسی بدون معلم نداریم و تمامی دانش آموزان از حضور معلمان عزیز بهرمند شدند.

قهرمانی فرد در ادامه افزود : سند تحول بعنوان قانون بالادستی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش بعنوان سند مرجع و منشور هدایتگر برنامه ها و فعالیت های مجموعه آموزش و پرورش می باشد و تمامی برنامه های نظام جامع برنامه ریزی از صف تا ستاد در همین راستا است.

وی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهم ترین سند در دست اجرای نظام تعلیم و تربیت خوانده و خاطر نشان ساخت: تمامی برنامه های جاری آموزش و پرورش و تمامی برنامه ریزی ها باید در چارچوب برنامه درسی ملی که برگرفته از سند تحول است صورت گیرد که در قالب برنامه تدبیر و تعالی مدیریت مدرسه که عصاره فعالیت مدارس است در حال اجرا می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار