گزارشی از سومین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور

کانون‌‌های فرهنگی تربیتی محیطی امن برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - پرکردن اوقات فراغت با برنامه‌های متنوع همراه با ایجاد شادابی و نشاط از ضروریات است و تشکیل کانون‌های فرهنگی تربیتی درکنار فرآیند تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش برای تحقق این هدف، محیطی امن برای مهارت‌آموزی و نشاط دانش‌آموزان به وجود آورده است.

کد مطلب: ۸۷۰۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌‌های فرهنگی تربیتی محیطی امن برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان

دوره ۴ روزه سومین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور از روز 20 آبان در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور ۵۸۳ نفر از مدیران کانون‌ها که در دوره‌های آموزشی اقتصاد در آموزش‌وپرورش شرکت کردند و آموزش‌های لازم درباره نحوه تولید و فروش محصولات کانون‌ها را فراگرفتند، برگزار شد.

در این دوره‌های آموزشی، نقش کانون‌ها در اقتصاد آموزش و پرورش و همچنین روش‌های بهینه تولید، بسته‌بندی و عرضه کالاها در کانون‌های فرهنگی تربیتی بررسی و راهکارهایی در این زمینه ارائه شد.

در اغلب کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور بسیاری از محصولات از جمله پوشاک، کیف و کفش، عسل، گیاهان دارویی، میوه‌جات و صنایع‌دستی، هنرهای تجسمی و... تولید می‌شود و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها پس از موفقیت در آزمون پایانی گواهینامه دریافت می‌کنند.

همچنین در جشنواره دوسالانه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر و در راستای حمایت از کالای ایرانی، نمایشگاهی با هزاران آثار در رشته‌های هنری دستی و تجسمی و سایر رشته‌های مختلف در سالن پوریای ولی برپا شد‌.

در این نمایشگاه‌ها علاوه بر ارائه آثار بسیاری از مهارت‌ها از سوی دانش‌آموزان در غرفه‌ها اجرا می‌شود که می‌توان به اجرای موسیقی و سرودها و آوازهای محلی، طراحی، نقاشی، سفالکاری، قالی‌بافی، پخت انواع، آش، نان و شیرینی‌های بومی در هریک از غرفه‌های استان‌ها، انواع بافتنی‌ها و... اشاره کرد و استان‌ها با ارائه آثار و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی به ارائه فرهنگ بومی خود در این جشنواره پرداختند.

بازدید مدیران و دانش‌آموزان شهر تهران، برگزاری کلاس‌های کارگاهی رضا مددی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، عبدالرسول عمادی، سرپرست آموزش متوسطه، کامران حصادی، مدیرکل مالی و ذیحسابی وزارت آموزش و پرورش، ناصر سلیمانزاده، معاون امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، حمید علیین، معاون مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره، مهدی نویدادهم،‌ دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش که بر مهارت‌آموزی به عنوان کلید اصلی سیاست‌های نظام آموزشی تاکید شد، از برنامه‌های این دوره از جشنواره بود.

در این دوره از جشنواره سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش و علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر از غرفه‌ها بازدید کردند.

همچنین بازدید مدیران کانون‌ها از برج میلاد و برگزاری جنگ شبانه مدیران از برنامه‌های جانبی این جشنواره بود.

روز گذشته 23 آبان این دوره از جشنواره کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور با حضور مسئولان آموزش و پرورش به ایستگاه پایانی رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار