کانون های فرهنگی تربیتی از مهمترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت است

شیراز (پانا) - معاون پرورشی فرهنگی استان فارس در بازدید از غرفه صنایع دستی و سیاه چادراستان فارس در سومین جشنواره دستاوردهای کانونهای فرهنگی تربیتی استانها در تهران، کانونهای فرهنگی تربیتی را یکی از مهمترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت در کنار مدرسه دانست و افزود: کانونها می توانند زمینه برقراری مهارت های ارتباطی و حرفه ای و فعالیت های گروهی و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان را مهیا کنند.

کد مطلب: ۸۶۹۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کانون های فرهنگی تربیتی از مهمترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت است

معاون پرورشی و فرهنگی استان فارس در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با پانا در خصوص نقش کانونهای فرهنگی تربیتی در فعالیت های پرورشی آموزش و پرورش گفت:کانونهای فرهنگی تربیتی با هدف آموزش مهارتها و فعالیتهای مختلف فرهنگی، هنری و علمی در فضای بدور از استرس و در ساعات غیر مدرسه تاسیس شدند و هرساله بر خلاقیت و ابتکارات مختلف کانونها افزوده شده و امروزه کانونها ی ما به سمت تکنولوژی های جدید و فناوریهای نوین حرکت می کنند.

محمد نظری در خصوص امکانات و فناوری های نو در کانونهای فرهنگی، هنری آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر کانون سمیه در شیراز دارای رصد خانه است و این رصد خانه میتواند از نظر امکانات با رصد خانه دانشگاه شیراز برابری کند.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فارس بر قله است و این یک واقعیت است که باید بپذیریم و تراز و شان فارس این است که بتواند مسیر قله را حفظ کند و پرچم فارس را روز به روز به اهتزاز درآورد .

نظری اظهار داشت: این جشنواره یکی از نمادهایی است که میتواند بخشی از تبلور هنر فارس را عینیت بخشد و در این جشنواره بتوانیم واقعیت هنر فارس را به نمایش بگذاریم و سایر استانها که از اقصی نقاط این خطه پهناور، در این جشنواره گردهم آمده اند با کارکرد و عملکرد استان فارس اشنا شوند.

رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی فارس نیز در ادامه ، تعداد کانون های فعال در فارس را ۱۲۶ کانون برشمرد و افزود: از این تعداد ۸ کانون در شیراز فعال است.

جعفر صادقی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره این است که کانونها بتوانند با یکدیگر تبادل تجربه داشته باشند و بتوانند دستاوردهای کانونها ی استان خود را به نمایش بگذارند و در پایان از دانش و تجربیات یکدیگر در راستای تحقق اهداف کانونها استفاده نمایند.

خبرنگار: مریم رضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار