بعد از دو روز رقابت؛

اردبیل در جایگاه اول قصه‌گوئی منطقه یک کشور قرار گرفت

اردبیل (پانا) - بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی منطقه یک کشور به میزبانی اردبیل و کسب رتبه اول ممتاز قصه‌گوی این استان به پایان رسید.

کد مطلب: ۸۶۹۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل در جایگاه اول قصه‌گوئی منطقه یک کشور قرار گرفت

در مراسم اختتامیه این جشنواره که در اردبیل و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار شد، محسن وظیفه قصه‌گوی اردبیلی در این جشنواره در جایگاه اول قرار گرفت و مهدی ذکایی از آذربایجان شرقی، افسانه بازیار از آذربایجان غربی، هادی برقعی از زنجان و لیلا ابراهیمی از قزوین در جایگاه‌های دوم تا پنجم این جشنواره قرار گرفته تا در مرحله کشوری با سایر برگزیدگان استان‌ها رقابت کنند .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در آئین اختتامیه جشنواره قصه‌گوئی منطقه یک کشور در اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر ما با اصالت هنر قصه‌گوئی که زمانی بین خانواده‌ها و کودکان رونق خاصی داشت فاصله گرفتیم و این فاصله با ورود شبکه‌های مجازی روز به روز بیشتر و عمیق‌تر می‌شود .

علی نواداد با بیان اینکه از نظر تخصصی برگزاری چنین جشنواره‌هایی آن هم به شکل منطقه‌ای فرصت معرفی استعدادها و توانمندی‌ها را در رشته پرمخاطب قصه‌گوئی فراهم می‌آورد، خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها خوشحال هستیم که اردبیل میزبان منطقه‌ای این رویداد هنری و فرهنگی شده تا قصه‌گویان از استان‌های مختلف در اردبیل حاضر شده و توان خود را در این عرصه به شایستگی نشان دهند .

وی تصریح کرد: بهترین نوع بیان مطالب و مفاهیم و پیام زبان غیرمستقیم هنری است که در این بین قصه‌گویی به عنوان یک هنر ارزشمند از دیرباز مورد توجه و اهمیت قرار گرفته به طوری که بسیاری از ما با لالایی‌های مادرانمان به خواب‌ رفته و خاطرات شیرین از قصه‌های دوران طفولیت داریم .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: در قالب هنر قصه‌گوئی مهارت زندگی به ویژه مهارت دوران نوجوانی و جوانی منتقل شده و به راحتی می‌توانیم برای نسل آینده از طریق قصه‌ها مهارت‌های موردنظر را اعم از عشق، محبت، اعتماد، عزت نفس، گذشت، تفاهم و سایر مهارت‌ها منتقل کنیم .

وی افزود: با وجود تنوع رسانه‌ها امروز در تقویت و تداوم جایگاه هنر قصه‌گویی باید به سمتی حرکت کنیم تا شایسته‌ترین مفاهیم و مبانی اخلاقی و معرفتی زندگی منتقل شده و زمینه تحول بین نسلی فراهم آید .

در این مراسم دولت‌آبادی از کارشناسان ارشد رشته هنر قصه‌گوئی و تئاتر بیانیه هیئت داوران بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی منطقه یک کشور را قرائت کرد که در آن بر اهمیت قصه‌گوئی در ساحه آموزش، گرایش به سمت اخلاق‌محوری، انگیزه کودکان و نوجوانان برای یاد گرفتن قصه و نقش این هنر در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان تاکید شده بود.

هیئت داوران بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی منطقه یک کشور به کیفیت قصه‌های ارائه شده و همچنین محتوای آموزشی و تربیتی این قصه‌ها به همراه میزبانی شایسته استان اردبیل تاکید کرده و از بین 30 قصه‌گوی حاضر در این جشنواره قصه‌گویان برتر و قابل تقدیر را معرفی کردند.

گفتنی است:بیست و یکمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گوئی در حالی در شهر اردبیل و با حضور چهره‌های شاخص هنری کشور به ویژه هیئت داوران اعم از مجید قناد، خانجانی و دولت‌آبادی از کارشناسان ارشد رشته هنر قصه‌گوئی و تئاتر در روزهای 19 و 20 آبان‌ماه برگزار شد که در این مراسم برنامه‌های متنوع موسیقی، سرود و نمایش اجرا و از میلاد عیوضی از استان زنجان، آزاده آقامیربهار از قزوین، سمیه رنجبر از گیلان، سمیرا رحیمی از آذربایجان غربی، فاطمه برمال از اردبیل و فاطمه محمودی از آذربایجان شرقی به عنوان قصه‌گویان قابل تقدیر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار