شهردار یزد:

قصه بیانگر نگاه مردم یک جامعه است

مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره قصه‌گویی حوزه ۴ کشور در فرهنگسرای شهرداری یزد برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

کد مطلب: ۶۹۵۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه ۴ کشور که با حضور استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

" مهدی جمالی نژاد" شهردار شهر جهانی یزد در گفت و گوی ویژه با خبرگزاری پانای یزد در این جشنواره ذکر کرد: حضور در جمع قصه گویان برتر بیستمین جشنواره قصه گویی حوزه 4 کشوری افتخاری بود که نصیبم شد .

وی در ادامه شرح داد: قصه می تواند مشکلات یک جامعه را مطرح کند و به نوعی می توان گفت بیان گر نگاه یک جامعه باشد. قصه می تواند به صورت غیرمستقیم خیلی از مشکلات شهر را ذکر کند و خوشبختانه اگر قصه گویی را در دوره های کودکان و نوجوانان به بهترین وجه ارتقاء دهیم در بالندگی شهر خود نیز گام بلندی برداشته ایم .

جمالی نژاد ادامه داد: شهر یزد، شهر قصه های شگفت است. بیان قصه با لهجه شیرین یزدی می تواند چشم جهانیان را به خود خیره کند و حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد .

شهردار یزد پیرامون بستر فعالیت های فرهنگی شهرداری یزد بیان داشت: در تلاشیم تا زیر ساخت های ضعیف فعالیت های فرهنگی در یزد را آماده کنیم تا شروع پرقدرتی برای برنامه های جذاب فرهنگی در آینده ای نزدیک باشیم.

"محمدعلي طالبي" معاون سياسي و امنيتي استانداری یزد در مصاحبه اختصاصی با پانای یزد بیان داشت: جشنواره قصه گویی از این جهت که یک فضایی را برای جوشش درونی کودکان و نوجوانان فراهم می کند؛ بسیار ارزشمند است. قصه با تاثیری گذاری به سزایی که نسبت به سایر قصه ها دارد به صورت شایسته ای انتقال دهنده و گسترش دهنده ارزش های فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: ما با فضای ارتباطی که در سرار دنیا فراهم شده است؛ خیلی راحت تر از گذشته می توانیم ارزش های فرهنگی خود را به جهانیان عرضه کنیم و مروج آثار فرهنگی خود باشیم. شخصیت های بزرگی چون مهدی آذر یزدی شایستگی یزد را برای برگزاری و میزبانی چنین جشنواره هایی را فراهم می کنند و امیدوارم بتوانیم با اتکا به دانش های تخصصی این عرصه آذر یزدی های دیگری به جامعه تحویل دهیم.

"غلامعلی سفید"، رئیس شورای شهر یزد نیز در مصاحبه با پانا بیان داشت: معتقدم که هر چه به بچه ها و کودکان بپردازیم برای آینده کشور گام بلندتری را برداشته ایم. صرف هزینه در راستای کشف و پرورش استعدادهای این نسل بسیار موثرتر خواهد بود تا این که بخواهیم به حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و.. این نسل در آینده باشیم.

وی در ادامه افزود: مشکلات امروز ما ناشی از عدم توجه به دانش آموزان است و هر چه دیرتر این مهم را درک کنیم مشکلات آینده ی ما بیشتر خواهد بود.
"ونوس عامری"، عضو هیئت رئیسه شورای شهر یزد در گفت و گو با پانای یزد اضافه کرد: نفس برگزاری جشنواره قصه گویی اهمیت پرورش روح و روان در سایه کسب تجربه برای نسل جوان ایران اسلامی است. قصه می تواند سرگذشت تلخ و دلنشینی را برای ما مرور کند تا درس بگیریم و نسل جوان را به نیکی بپرورانیم.

گفتنی است در اختتامیه این جشنواره اثر آرام امینی از استان کرمان با قصه‌شاه و گدا شایسته تقدیر در بخش رضوی شد و برگزیده این بخش، نعیمه بیدمشکی با قصه انتظار شیرینی از استان یزد معرفی شد.

در بخش آزاد، اثر بی‌با رهسپار با قصه قصه چیه از استان سیستان و بلوچستان و محمدعلی مومنی زاده با قصه کشاورز و خروس از استان یزد، شایسته تقدیر شناخته شدند.

سمیرا عامری پور با قصه کچل کفترباز از استان هرمزگان و محترم جره‌ئی با قصه گوساله لجباز از استان یزد به عنوان برگزیدگان این بخش انتخاب شدند.

آثار معصومه جلالیان با قصه دهکده غرغروها از استان خراسان جنوبی و عفت تفضلی با قصه رنگ مهربانی از استان هرمزگان، شایسته تقدیر بخش کانونی شناخته شدند.

برگزیدگان بخش کانونی نیز مهری خسرویان با قصه زال و سیمرغ از استان کرمان، فرزانه قاسمی با قصه بُز اَخفش از استان یزد و محمدجواد جعفری سیرچی با قصه هفت برادر از استان کرمان معرفی شدند.

حسن دولت آبادی، محمد سیمزاری و سیدعلی کاشفی خوانساری داوران این بخش از جشنواره قصه‌گویی بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار