معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان:

تقویت روحیه علمی و دینی دانش آموزان در گرو مطالعه است

ارومیه (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: پرورش ذهن خلاق و مبتکر دانش آموزان و تقویت روحیه علمی و باز شدن افق دید آن ها، در گرو مطالعه است.

کد مطلب: ۸۶۹۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تقویت روحیه علمی و دینی دانش آموزان در گرو مطالعه است

قدرت اله قاسمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، در جلسه هماهنگی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی ضمن گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: اسلام، دین اندیشه، معرفت، دانش، کتاب و معنویت است و می توان گفت آیین آسمانی ما، پرچمدار کتاب و کتاب خوانی در زمین است و این حقیقت، با اندک کاوشی در لابه لای ورق زرین تاریخ اسلام به خوبی نمایان می شود و در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد.

قاسمی بیان کرد: در روزگار پیشرفت های چشمگیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری، فرهنگ کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، که گسترده تر و تازه تر شده و جلوه هایی پایدارتر یافته است، بی گمان آنان که گام های بلندی در پیشرفت های گوناگون برداشته اند، هرگز با کتاب و کتاب خوانی بیگانه نبوده اند.

وی در ادامه بر کمک به فراهم کردن امکانات و فرصت های مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان، تأکید کرد و افزود: تهیه و خرید کتاب، تشویق و ترغیب نوجوانان به مطالعه، همراهی آنان در بازدید از نمایشگاه ها و فروشگاه های کتاب، هدیه دادن کتاب و کتاب خوانی برای فرزندان، از شمار فعالیت های سازنده و برجسته پدران و مادران در تثبیت و تعمیق علاقه کودکان به کتاب و کتاب خوانی است.

قاسمی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از معضلات اخلاقی، رهایی از پوچ گرایی، بالابردن سطح تحصیلی نوجوانان و جوانان و نیز پیشرفت وضعیت فرهنگی خانواده ها، باید آنان را به مطالعه هرچه بیشتر تشویق کنیم؛ چرا که پرورش ذهن خلاق و مبتکر دانش آموزان و تقویت روحیه علمی و باز شدن افق دید آن ها، در گرو مطالعه است.

وی افزود: با هدف توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، بیست و ششمین دوره هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 24 آبان ماه لغایت 1 آذر ماه همزمان با سراسر کشور، در استان آذربایجان غربی برگزار می شود و آموزش و پرورش استان همراه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اجرای هر چه بهتر برنامه های این هفته همکاری خواهد کرد.

قاسمی در پایان برگزاری 310 نمایشگاه کتاب در سطح مدارس استان، تقدیر از دانش آموزان و فرهنگیان برتر کتابخوان، برگزاری مسابقه انشاء با موضوع کتاب، برپایی ایستگاه های جشن اهداء کتاب در مدارس، پالایش و توزیع کتاب و تجهیز کتابخانه های مدارس استان را از جمله مهترین برنامه های هفته کتاب در استان برشمرد.

گفتنی است برپایی نمایشگاه کتاب سیار، اجرای طرح جام باشگاههای کتابخانه ای در بین دانش اموزان، تجلیل از خادمان کتاب و اجرای برنامه های نمادین این هفته از دیگر برنامه های پیشنهاد شده در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار