کتاب داستانی به زبان کردی در مهاباد رونمایی شد

ارومیه(پانا)-کتاب داستانی «شه و گر» (به زبان فارسی شبگرد) تالیف نویسنده فقید مهابادی «سیدرحیم قریشی» به زبان کردی با حضور جمعی از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در مهاباد رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۶۹۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
کتاب داستانی به زبان کردی در مهاباد رونمایی شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در حاشیه آیین رونمایی از این کتاب گفت: کتاب داستان «شه و گر» در 600 صفحه و هشت سرفصل منتشر شد.


وی افزود: این کتاب شامل داستان و رمان های کردی بوده که در سال های 1350 تا 1359 در رادیو مرکز مهاباد پخش و توسط زینب قریشی جمع آوری شد.


مردای با بیان اینکه 11 سال برای تالیف این کتاب تلاش شد، بیان کرد: «کریم سوفی مولودی» به عنوان ویراستار و تنظیم کننده با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در چاپ این کتاب نقش داشتند.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد با بیان اینکه شمارگان چاپ اول این کتاب 500 جلد بوده و این اثر توسط انتشارات «ژیر» مهاباد منتشر شد، گفت: از این نویسنده فقید کتاب «کوستان دل» نیز در سال 1380 منتشر شده بود.


وی گفت: امسال 26 عنوان کتاب در موضوع های مختلف در این شهرستان چاپ و منتشر شده که بیشترین موضوع این کتاب ها ادبیات و شعر است.


سید رحیم قریشی متولد 1309 در مهاباد و دارای مدرک دیپلم ادبیات بوده است که پس 30 سال نویسندگی و فعالیت هنری در رادیو مرکز مهاباد در سال 1370 فوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار