اجرای طرح توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی در شهرری

شهر ری (پانا)-کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ی از برگزاری طرح توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌ اجتماعی در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۹۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح  توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی  در شهرری

فرشته عباسی کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری در کارگاه توانمند سازی مدیران متوسطه دوره اول ودوم با تأکید بر اهمیت طرح توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، گفت: این طرح در رابطه با اطلاع‌رسانی در خصوص مواد مخدر و اعتیاد به آن در مدارس ناحیه دو شهر ری اجرا می‌شود .
وی در ادامه ، ایجاد مهارت‌های لازم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در دانش‌آموزان امری مهم دانست و بیان کرد: با اجرای این طرح که با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام می‌شود، قصد داریم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی اطلاعات لازم را در این زمینه، در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.
عباسی به گروه هدف این طرح اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر دانش‌آموزان، معلمان، عوامل اجرایی و خانواده‌ها نیز از گروه هدف این طرح محسوب شده که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی شیوه صحیح مقابله با این آسیب یادآوری می‌شود .
کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری ساعت حضور دانش‌آموزان در مدرسه را فرصتی مهم برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دانست و یادآور شد: هر دانش‌آموز شش ساعت از روز را در مدرسه می‌گذارند که این امر می‌تواند از عوامل موثر در آموزش موارد پیشگیرانه در خصوص آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و مصرف مواد مخدر باشد.
فرشته عباسی خاطرنشان کرد: استمرار در برپایی کارگاه‌های آموزشی در بین دانش‌آموزان، کارکنان فضاهای آموزشی و خانواده می‌تواند موجب افزایش و تقویت مهارت‌های مقابله با این آسیب گردد.
در ادامه این نشست، سرهنگ اردلان رئیس پلیس اداره مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری با تاکید بر اینکه رسالت آموزش و پرورش در این زمینه بسیار سنگین است، اظهار داشت: باید با توانمندسازی و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع مواد مخدر و آشنایی با مواد محرک دانش‌آموزان و گروه‌های هدف را در این زمینه ایمن کنیم .
وی حوزه آسیب‌های اجتماعی نقش خانواده را در جلوگیری از تمایل به مصرف مواد موثر برشمرد و گفت: نقش خانواده در تربیت فرزندان و اطلاع‌رسانی در زمینه عدم گرایش به مصرف مواد مخدر و محرک می‌تواند میزان تمایل به این مواد را تا سطح زیادی کاهش دهد .
عباسی یادآور شد: برخی خانواده‌ها از اعتیاد فرزندان خود اطلاعی ندارند و این امر موجب می‌شود که پیشگیری و مقابله با آن سخت‌تر شود.
/خبرنگار:جواد تلطفی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار