کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: حل نیازهای آموزش‌وپرورش نیازمند اختصاص بودجه مناسب است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حل مشکلات آموزش و پرورش را نیازمند اختصاص بودجه مناسب دانست .

کد مطلب: ۸۶۸۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: حل نیازهای آموزش‌وپرورش نیازمند اختصاص بودجه مناسب است

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «آموزش و پرورش یکی از وظایف حاکمیتی دولت‌هاست و در بودجه هم باید یکی از مهمترین نهادها باشد اما آموزش و پرورش کشورمان مشکلاتی دارد که رفع آنها نیازمند توجه بیشتر است. درصد زیادی از مدارس ما نیازمند به تخریب، بازسازی یا مقاوم‌سازی هستند و این نشان می‌دهد که نیاز شدیدی در حوزه زیرساخت‌ها داریم، همچنین این مدارس باید تجهیزات لازم را داشته باشند که این مهم باعث ارتقای کیفیت آموزش و پرورش می‌شود.»

نماینده اراک، خنداب و کمیجان ادامه داد: «خیلی از نیازهای دیگر آموزش و پرورش نیازمند اختصاص بودجه مناسب است و به اعتقاد من یکی از راهکارهای حل مشکلات می‌تواند افزایش مدارس غیردولتی است تا این مدارس به کمک دولت بیایند. افرادی که توانایی لازم را دارند از این مدارس استفاده می‌کنند و به این ترتیب کمک‌های دولت به اقشار ضعیف‌تر می‌رسد.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: «همچنین میانگین حقوق فرهنگیان به نسبت سایر کارمندان دولت پایین‌تر است. با توجه به الزامی که در قانون برنامه ششم توسعه برای متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان داریم، انتظار داریم این اتفاق بیفتد و فرهنگیان مشمول دریافت حقوق بالاتر شوند. در مجموع با توجه به همه این مسائل، امیدواریم در بودجه سال آینده توجه بیشتری به آموزش و پرورش داشته باشیم.»

کریمی به پاداش پایان خدمت فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت: «متاسفانه شاهد بودیم که در برخی از دستگاه‌ها پاداش‌های صدها میلیون تومانی و حتی میلیاردی دریافت می‌شد و حتی به سرعت یک روز بعد از بازنشستگی این پاداش را می‌گرفتند در حالی که یک فرهنگی که می‌خواست 50 میلیون تومان بگیرد، یک سال و دو سال تاخیر می‌افتاد که این شایسته نیست. به همین دلیل در بودجه 97 ردیف‌هایی معین شد و خوشبختانه گشایش‌هایی در این باره صورت گرفت ولی باید منابع بیشتری فراهم شود.»

او گفت: «صندوق ذخیره فرهنگیان یک امانت بزرگ است و می‌تواند کمک زیادی برای فرهنگیان باشد اما متاسفانه در سال‌های گذشته برای آن مشکلاتی پدید آمد که منجر به تحقیق و تفحص شد. امیدوارم با تدبیر وزیر آموزش و پرورش، تیم مدیریتی قوی و شایسته در صندوق ذخیره استقرار پیدا کند و مجموعه بتواند بالنده‌تر از گذشته این امانت بزرگ فرهنگیان را اداره کند و روز به روز بر ارزش اقتصادی آنها اضافه شود تا امیدی برای آینده فرهنگیان باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار