معضل پسماند میاندوآب برای شهرهای همجوار مشکل ساز شده است

ارومیه(پانا)- فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: وضعیت دفن پسماند و محل آن در شهرستان میاندوآب مشکل ساز شده است از این رو اعتبار مالی و محل دفن پسماند مشخص شده و مراحل تحقیقات آن به اتمام رسیده است.

کد مطلب: ۸۶۸۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
معضل پسماند میاندوآب برای شهرهای همجوار مشکل ساز شده است

فرماندار ویژه میاندوآب در جلسه کارگاه آموزشی حسابرسی شهرداری های جنوب استان آذربایجان غربی که در این شهرستان برگزار شد، گفت: عملکرد شهرداری زمانی قابل قبول خواهد بود که مردم از تنظیف و نگهداری معابر شهری، مدیریت پسماند، ساخت وسازهای قانونی و اجرای مستمر عملیات عمران و آبادانی شهر رضایت داشته باشند. این امر با اتفاق نظر و همدلی اعضای شورا با شهردار آن شهرمحقق خواهد شد.

ناصر امیری افزود: شوراها نقش اساسی در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر دارند، وجود اختلاف در میان اعضای شورای شهر موجب عقب ماندگی و عدم رشد و توسعه شهر خواهد شد.

وی ضمن اظهار امیدواری تصریح کرد: شوراهای محترم با فاصله گیری از مسائل و جناح بندی های سیاسی و عملکرد قانونی فقط در جهت عمران و آبادانی شهری و جلب رضایت شهروندان عمل نمایند.

فرماندار میاندوآب با اشاره معضل زباله و شرایط دفن پسماند در میاندوآب گفت: محل دفن پسماند در میاندوآب نامناسب است ومشکلات فراوانی برای شهروندان میاندوآبی و شهرهای همجوار ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اعتبار مالی و محل دفن پسماند مشخص شده و مراحل تحقیقات آن به اتمام رسیده است لذا از مدیر کل محترم دفتر امور شهر و شوراها انتظار می رود تا با حمایت از شهردار و شورای شهر و کمک به رفع موانع موجود این امر در سریعترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

امیری در ادامه با تاکید برضرورت حل مسائل مربوط به نیروی انسانی و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری گفت: امروز شاهد هستیم که شهرداری ها به علت تراکم نیروی انسانی و مازاد نیرو با مشکلات زیادی مواجه هستند بر همین اساس ساماندهی نیروهای موجود و جلوگیری از جذب نیروی جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار میاندوآب افزود: شهردار و شوراهای محترم از ارسال مصوباتی که می دانند مورد تایید هیات تطبیق نخواهد بود خودداری نمایند چرا که چنین مواردی باعث بدبینی مردم و بوجود آمدن مشکلات سیاسی و اجتماعی در سطح شهر خواهد شد.

وی با اشاره به وضع مالی شهرداری ها خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید نسبت به ایجاد درآمد پایدار اقدام نمایند چراکه درآمد حاصل از ساخت و سازهای شهری همیشگی نیست و عدم وجود درآمد پایدار، شهرداری ها را در پرداخت حقوق و اضافه کاری کارکنان دچار مشکل خواهد کرد و به مرور زمان گریبان گیر شهردار و دیگر مسئولین شهری خواهد شد.

فرماندار ویژه میاندوآب در خاتمه هدف از میزبانی کارگاه آموزشی حسابرسی را ایجاد موقعیتی برای شهرداران و شوراهای جنوب استان اعلام کرد تا این بزرگواران براحتی بتوانند مشکلاتشان را با مدیر کل بیان نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد و راه کارهای مفید ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار