ارکستر ملی و سراج آهنگ وداع ساز کردند

تهران (پانا) - ارکستر ملی ایران با خوانندگی حسام الدین سراج و روایت جواد یحیوی در وداع سالار شهیدان به صحنه رفت.

کد مطلب: ۸۶۸۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ارکستر ملی و سراج آهنگ وداع ساز کردند

در آخرین روزهای سوگواری سالار شهیدان ارکستر ملی ایران با اجرای کنسرت وداع به صحنه رفت. این برنامه شامگاه دوشنبه ۱۴ آبان ماه ۹۷ با خوانندگی حسام الدین سراج اجرا شد که جواد یحیوی مجری باسابقه دکلمه اشعارر را در طول برنامه برعهده داشت.

سراج طی سالهای اخیر رپرتواری از آهنگ های سوگواره عاشورا را در ایام عزاداری محرم و صفر به صحنه میبرد. آهنگ های این رپرتوار از ساخته های سید محمد میرزمانی است که اشعار آن را عمان سامانی، علیرضا قزوه و غلامرضا کافی سروده اند.

نادر مرتضی پور رهبر سابق ارکستر سمفونیک ایران به عنوان رهبر میهمان هدایت ارکستر ملی را در این اجرا برعهده داشت.

سراج خواننده موسیقی اصیل ایران در آغاز اجرا درباره عمان سامانی شاعر معاصر که بیشتر اشعار این کنسرت از گنجینه اسرار او انتخاب شده است در توضیح اشعار مجموعه گفت: عمان سامانی از بزرگترین مرثیه سرایان فارسی زبان است که حماسه را با زیبایی و عشق را با حکمت در هم آمیخته و اشعاری به سبک کهن از خود بجای گذاشته که از گنجینه های شعر فارسی هستند.

گرچه اشتباهات مکرر راوی و ناهماهنگی خواننده با ارکستر نشان از عدم آمادگی و تمرین آنها داشت اما اجرای خوب ارکستر ملی نقطه قوت این برنامه بود.

اجرای برنامه‌هایی از این دست در ایام محرم و صفر نقش موثری در تلطیف بازار موسیقی ایران خواهد داشت و امیدواریم در سال‌های آتی بیش ازینها شاهد برگزاری کنسرت‌های آیینی در سراسر کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار