معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

جذب توریست خارجی در اولویت برنامه‌های گردشگری فرهنگی وآیینی است

اردبیل (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با توجه به قابلیتهای استان اردبیل توجه به جذب توریست خارجی در اولویت برنامه‌های گردشگری فرهنگی وآیینی است.

کد مطلب: ۸۶۸۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
جذب توریست خارجی در اولویت برنامه‌های گردشگری فرهنگی وآیینی است

صغری فرشی اظهار کرد: با توجه به قابلیتهای استان اردبیل توجه به جذب توریست خارجی در اولویت برنامه‌های گردشگری فرهنگی وآیینی است .

وی گفت: با توجه به برگزاری آیین‌ها و مراسم گوناگون در ایام محرم و صفر در سطح استان اردبیل که از پیشینه تاریخی و تنوع بسیار زیادی برخوردار است معرفی این سنت‌ها و آیین‌ها در سطح بین‌المللی می‌تواند جاذبه‌ای برای حضور گردشگران فرهنگی وآیینی در استان باشد .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: توجه به این موضوع می‌تواند در مطرح شدن آیین‌های مذهبی استان اردبیل در سطح بین‌الملل موثر باشد و ما برنامه‌های ویژه‌ای برای این موضوع در سال‌ آینده خواهیم داشت .

فرشی ادامه داد : اردبیل به عنوان مهد حکومت صفویه و مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی نیز به عنوان خواستگاه مریدان و ارادتمندان به وی و مکتب تشیع می‌تواند همه ساله پذیرای میهمانان و گردشگران فرهنگی وآیینی از سراسر دنیا باشد .

وی اضافه کرد: این ظرفیت تاکنون آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است و ما سعی داریم با تهیه برنامه‌های ویژه برای معرفی این قابلیت در سطح بین‌المللی از سال‌های آینده شاهد حضور گسترده گردشگران فرهنگی از نقاط مختلف دنیا باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار