معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه کمیته واگذاری سوادآموزی استان:

فعالیت ۲۱ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان کرمان

کرمان(پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه کمیته واگذاری سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: ۲۱ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان کرمان در حال فعالیت می باشند.

کد مطلب: ۸۶۸۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۲۱ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان کرمان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمد ضیاء الدینی در جلسه کمیته واگذاری سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان، افزود: باید نظارت‌ها را در بحث سوادآموزی افزایش دهیم تا برنامه‌های سوادآموزی با کیفیت بهتری اجرا شود.

وی با اشاره به وجود ۱۶ شرکت و موسسه خدمات آموزشی در حوزه سواد آموزی در سال ۹۷ استان کرمان، افزود: مراکز آموزش از راه دور و مدارس غیر دولتی تحت شرکت ها و موسسه های خدمات آموزشی امر سواد آموزی را در استان انجام میدهند.

ضیاء الدینی گفت: در استان کرمان بالغ بر ۳ هزار آموزش دهنده سواد آموزی در حال انجام فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی دولتی، مشارکتی و غیردولتی در استان کرمان، تصریح کرد: اولویت اصلی ما توسعه و راه اندازی مراکز یادگیری محلی غیردولتی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: در سال تحصیلی جاری تاکنون بالغ بر ۳ هزار سوادآموز ایرانی، ۲۳۰ سواد آموز دوره انتقال به انضمام طرح مهارت های آی سی دی ال، بالغ بر هزار و ۳۰۰ سواد آموز دوره تحکیم و بالغ بر ۴ هزار سوادآموز ویژه اتباع خارجی و۲۴۰ سوادآموز کمیساری های سازمان ملل متحد در سامانه سوادآموزی استان کرمان ثبت نام شده اند.

محمد ضیاء الدینی با اشاره به رشد و پیشرفت تکنولوژی و نیاز جامعه به آموزش های تخصصی و همچنین معیار قرار گرفتن این موارد به عنوان باسوادی جامعه، افزود: معاونت سواد آموزی استان به دنبال آموزش های تکمیلی و آموزش های تخصصی و مهارتی است.

وی به مشکلات سوادآموزی در استان اشاره کرد و افزود: عدم انطباق آمار بیسوادان با واقعیت موجود در جامعه، عدم وجود انگیزه در بی سوادان برای حضور در کلاس های سوادآموزی و عدم ماندگاری بی سوادان در کلاسها تا برگزاری امتحانات از جمله مشکلات حوزه سواد آموزی استان است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه رشد سریع علم و تکنولوژی نیاز انسان برای رشد را بیشتر کرده است، گفت: یکی از شاخص های توسعه یافتگی در هرجامعه ای میزان و سطح سواد مردم محسوب می شود.

برپایه این گزارش جلسه کمیته واگذاری سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، حسین میرزایی معاون توسعه مدیریت و پشتبانی آموزش و پرورش استان، محمد ضیاءالدینی معاون سواد آموزی و جمعی از روسا و کارشناسان حوزه ستادی در محل سالن شهید جعفری آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار