معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی باید به صورت مستمر در مناطق برگزار شود

کیفیت آموزش در حوزه سواد آموزی نباید فدای کمیت شود

تبریز (پانا)- معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر تشکیل جلسات شورای پشتیبانی در مناطق استان تاکید کرد و گفت: این جلسات باید منظم و مستمر با حضور فرمانداران تشکیل یابد تا وظایف هر یک از دستگاه ها توسط فرماندار تبیین شود.

کد مطلب: ۸۶۸۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی باید به صورت مستمر در مناطق برگزار شود

محمد حسین اشرفی در کارگاه آموزشی توجیهی شاخص های ارزیابی معاونت سواد آموزی در محل سالن اجلاس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: خدمت در حوزه سواد آموزی، متفاوت و سخت تر از حوزه های دیگر آموزش و پرورش است به خصوص در حال حاضر که کار شناسایی و جذب بی سوادن به لایه های سخت تر رسیده است و تا کسی در این حوزه خدمت نکند، نمی تواند سختی ها را درک کند.

وی ادامه داد: کیفیت آموزش در حوزه سواد آموزی نباید فدای کمیت شود و به دلیل جذب و پوشش سوادآموزان بیشتر نباید کیفیت آموزشی کاهش یابد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در تشکیل و تکمیل پرونده های آموزشی و پرونده های امتحانی سوادآموزان باید نهایت دقت و نظارت صورت بگیرد تا در ارزیابی های کارگروه سازمان سواد آموزی وزارت دچار مشکل نشویم.

اشرفی بر تشکیل جلسات شورای پشتیبانی در مناطق استان تاکید کرد و ادامه داد: این جلسات باید منظم و مستمر با حضور فرمانداران تشکیل یابد تا وظایف هر یک از دستگاه ها توسط فرماندار تبیین شود.

وی با اشاره به برخی طرح های سازمان سواد در سال جاری بیان کرد: راه اندازی مراکز یادگیری محلی یکی از این طرح ها است که با هدف ترویج آموزش‏‌های مهارتی و حقوق شهروندی راه اندازی می شوند ولی با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه سواد آموزی تاکید می شود به شکل غیر دولتی اداره شوند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اهمیت و نقش راهبران سواد آموزی در نظارت وارزیابی را یاد آور شد و تصریح کرد: امسال به دلیل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، راهبران آموزشی سوادآموزی در حوزه های دیگر مشغول خدمت شده اند ولی با توجه به اهمیت کار راهبران آموزشی و با توجه به رایزنی هایی که با معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی استان داشتیم قرار بر این شده است که راهبران آموزش ابتدایی به کمک معاونت سوادآموزی بیایند.

اشرفی در ادامه دقت و نظارت بر واگذاری فعالیت های سواد آموزی را خواستار شد و گفت: همه باید در این راه با همدل و همفکر باشیم و جدیت و نظارت و پیگیری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در غیر این صورت نخواهیم توانست به اهداف مطلوب دست یابیم.

وی بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا در دی ماه و همزمان با سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) یادواره شهدای سواد آموزی با حضور دکتر باقرزاده معاون وزیر و رییس نهضت سوادآموزی در تبریز برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار