دانش‌آموزان در مدرسه بازی پرسپولیس را تماشا کردند

فینال لیگ قهرمانان در دبیرستان ماندگار البرز: از تشویق عربی معلم پرورشی تا تشویق کاشیما از سوی استقلالی‌ها

تهران (پانا) - فضای آمفی‌تئاتر مدرسه تفاوتی با استادیوم آزادی نداشت. دانش آموزانی که تیم محبوب خود را ایستاده تشویق ایسلندی می‌کردند و معلم پرورشی که با کلاه قرمز و شیپوری بزرگ، نقش لیدر را برای دانش آموزان ایفا می‌کرد. او گاهی به سبک استادیوم‌های عربی با بلندگو از دانش آموزان می خواست که با شور و هیجان بیشتری تیم خود را تشویق کنند.

کد مطلب: ۸۶۷۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فینال لیگ قهرمانان در دبیرستان ماندگار البرز: از تشویق عربی معلم پرورشی تا تشویق کاشیما از سوی استقلالی‌ها

معلم پرورشی دبیرستان البرز هرازگاهی شیپور را به دانش آموزان می‌داد تا آن‌ها نیز برای دقایقی تشویق هم‌کلاسی‌های خود را مدیریت کنند. استادیوم کوچک مدرسه البرز، جایگاه ویژه هم داشت. مدیر، معاونان و معلمان مدرسه در ردیف اول آمفی‌تئاتر، همراه دانش‌آموزان فوتبال می‌دیدند. گویا برای 90 دقیقه وعده وزیر آموزش و پرورش محقق شده و بعد از مدت‌ها شور و نشاط به مدرسه بازگشته‌ بود. معاون پرورشی مدرسه می‌گفت کاش هرچند ماه یکبار مسابقات فوتبال در ساعت مدرسه برگزار شود.

امروز صبح حال و هوای اکثر مدرسه‌های کشور فوتبالی بود. دانش آموزان در کنار معلمان خود، مسابقه فوتبال بین دو تیم پرسپولیس و کاشیما آنتلرز را در فینال لیگ قهرمانان آسیا در مدرسه تماشا کردند. بعد از بخش‌نامه مدیر کل وزارتی آموزش و پرورش مبنی بر اینکه مدارس محیطی مناسب برای دیدن مسابقه فینال جام باشگاه‌های آسیا برای دانش آموزان دختر و پسر فراهم کنند، مدیر دبیرستان پسرانه البرز دوسالن آمفی‌تئاتر، سالن امتحانات و نمازخانه مدرسه را برای فوتبال دیدن دانش آموزان آماده کرده بود.

در نمازخانه مدرسه نیز دانش آموزان دور تلوزیون 40 اینچی حلقه زده بودند و با چهره‌ایی مضطرب تیم خود را تشویق می‌کردند. سالن امتحانات مدرسه هم حال و هوای فوتبالی به خود گرفته بود. دانش آموزان دفترچه‌های سوال امتحان را بسته بودند و با دقت به صفحه تلوزیون خیره بودند. دانش آموز پایه دهم در حالی که با استرس پای خود را تکان می‌داد می گفت تا ساعت نه و ربع امتحان داشته و از شدت هیجان فوتبال دیدن نمی داند که سوال جواب‌ها را چگونه داده است. گوشه‌ دیگر سالن هم روحانی مدرسه کنار دانش آموزان نشسته بود و با هیجان فوتبال را نگاه می‌کرد.

بازار کل کل و کری خوانی هم بین دانش‌آموزان مدرسه البرز داغ بود. استقلالی‌ها نیمه اول بازی را در سکوت کامل کنار دوستان خود تماشا کردند اما با شروع نیمه دوم و گلزنی تیم ژاپنی آن‌ها را تشویق می‌کردند و فضا بیشتر شبیه استادیوم شده بود. بعد از نزدیک به دو ساعت هیجان و شور، سوت پایان بازی که زده شد دانش آموزان کیسه‌های پلاستیکی که پر از پوست تخمه بود را از زمین جمع کردند و به حیاط مدرسه برگشتند و ناظم مدرسه با بلندگو از دانش آموزان خواست که به کلاس‌های درس بازگردند. خیلی زود همه چیز شکل عادی پیدا کرد اما همین دو ساعت شادی احتمالا مدت‌ها در ذهن دانش‌آموزان فوتبالی خواهد ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار