سیمین مردای

روایتی از تاریخی که دانش آموزان نگاشتند

شاید حال و هوای آن روزها رادرک نکنی،روزهایی که من وتو نبودیم ولی به فکر من وتو بودند، کسانی که اگر نبودند شاید مانیز نبودیم و اگر بودیم آسایش و آرامش امروز را نداشتیم.

کد مطلب: ۸۶۷۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
روایتی از تاریخی که دانش آموزان نگاشتند

باید تاسف خورد به حال مردمی که جان فدایان خویش و کسانی را که برای بقای زندگی او عزیزترین نعمت خداوند(جان) را فدا کرده اند را به دست فراموشی می سپارند.

نه باید به یاد داشته باشیم کسانی که در هجله گاه خون عروس سرخ شهادت را در بر گرفتند تا بگویند هر رفتنی پایان نیست وشاید هر پایانی یک جهان را به لرزه در آورد.

کسانی که در خون غلتیدند و مزه خاک را چشیدند تا تو روی نیمکت بنشینی و برای میهنت افتخار آفرینی کنی.

دانشجو و جوانی که میخواهی به این دلیل که کشورت به نخبگان اهمیت نمیدهد هم نوع خود رارها کنی وبه جایی که به قول خودت برایت ارزش قائلند بروی، آیا تو میدانی ۱۳آبان چیست؟

آیا میدانی در این روز برهم نوعانت چه گذشت؟

اگر تو دراین روز بودی دست به چه کاری میزدی، آیا تو نیز گوشه ای از درب سفارت را میگرفتی، یا فرار میکردی وبه جایی که برایت ارزش قائلند میرفتی؟

آن ۱۳ساله ای که حتی گوشه ای از پیراهنش نیز باقی نماند، آیا خود به تنهایی نمیتواند اسطورهٔ ۸ سال دفاع مقدس ودلیلی بر با ارزش بودن وطن وزادگاهت باشد؟

اگر دانشجویان سال ۵۸ افکار تورا داشتند یقین داشته باش، تو امروز نبودی که نخبه شوی،اگرهم بودی در کنج خانه ات محبوس میشدی تا گلوله ای به تو اصابت نکند وشایدهم خواهر ومادرت را در ویرانه ای قرار میدادی وخود نیز اسلحه ای در دست میگرفتی تا آنها آسیبی نبینند.

آیا تو آن موقع به هوش و استعداد سرشارت توجه میکردی؟ آیا رویای بهترین دانشگاه جهان را در سر می پروراندی؟ ولی الان تو میتوانی سهمی در آبادکردن سرزمینت داشته باشی.

اهریمنان زمان به کار خود پایان نخواهند داد مگر با آمدن منجی بشریت، ذکر ادامه دهندگان راه حسین(ع) نیز مرگ بر آمریکا خواهد بود.

میدان ما بس بزرگ است برای کسانی که چشم دیدن عزت وآزادی مارا ندارند. شما باید بدانید که حسین ضامن قیام ما است و شما به سان قطره ای در برابر دریا خواهید بود.

امروز روزی است که همه باید با خود بگوییم «آنها آزادی آوردند و سهم من نیز پیشرفت در مکاتب جهانی خواهد بود» و امروز من دختر دانش آموز این سرزمین نیز با مشق گرفتن از همکلاسی های قدیم خود میخواهم نقشی در تاریخ این سرزمین داشته باشم و من و تو با دستهای خود میتوانیم اعتلا و استقلال کشورمان را در دنیا فریاد بزنیم و در عمل نشان دهیم که دانش آموزان این مرز وبوم از دیرباز نقشی مهم و اثرگذار در جامعه دارند و کسی یا چیزی نمیتواند آنها را سرگرم و از اهداف خود دور کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار