در گفت و گو با پانا عنوان شد:

برگزاری مراسم نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس خراسان رضوی

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با پانا به تشریح برنامه های آموزش و پرورش استان در روز 13 آبان پرداخت.

کد مطلب: ۸۶۷۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس خراسان رضوی

علیرضا مالک اشرفی اظهار کرد: یوم ا... 13 آبان روزی است که در زوایای مختلف آن نماد مقاومت ایرانیان در برابر استکبار جهان آشکار است و بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت ساز از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در چنین روزی دانش آموزان عزیز و انقلابی در اعتراض به رژیم پهلوی و دخالت آمریکا در ایران به صحنه آمدند و جان عزیز خویش را قربانی عقیده و جهاد نمودند و به درجه رفیع شهادت نایل گشتند.

مالک اشرفی گفت: در این روز به پاسداشت رخدادهای بزرگ سال های آغازین نهضت در قالب روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و با شعار عدم وابستگی به بیگانگان و رد سلطه پذیری حضور موثر خویش را در تمام صحنه های انقلاب به دنیا نشان خواهیم داد .

مالک اشرفی گفت: در ابتدای شروع مدارس در روز 13 آبان با هدف آمادگی دانش آموزان برای حضور در راهپیمایی، همچنین آشنایی آنها جهت مبارزه با استکبار جهانی و لزوم آن، زنگ استکبار ستیزی در تمام مدارس استان نواخته خواهد شد.

وی گفت: اجرای سرود 313 نفری مرگ بر آمریکا توسط دانش آموزان ناحیه 3 مشهد، قرائت بیانیه دانش آموزی و همچنین ایجاد غرفه های فرهنگی توسط سازمان دانش آموزی استان و کانون فرهنگی و هنری رشد ناحیه 4 مشهد از برنامه های آموزش و پرورش استان در راهپیمایی سیزده آبان خواهد بود.

دانش آموزان و فرهنگیان خراسان رضوی همگام با سایر اقشار مردم در راهپیمایی 13 آبان حضور خواهند یافت و به این راهپیمایی به منزله یک کلاس درس تربیت انقلاب می نگرند .

وی تقویت تفکر استکبار ستیزی و مقابله با روحیه خصمانه استکبار را از اهداف برنامه های این روز عنوان کرد و افزود: تجلیل از دانش آموزان به عنوان پیشتازان این عرصه و همچنین آگاهی بخشی در خصوص تضاد منافع ملی جمهوری اسلامی ایران با نظام استکبار جهانی از جمله مهمترین اهداف بزرگداشت یوم ا... 13 آبان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار