رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: رفتار دانمارک یک بازی نخ‌نما شده است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: موضوع دانمارک نمی‌تواند تاثیر قطعی بر همکاری ایران و اروپا داشته باشد.

کد مطلب: ۸۶۷۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: رفتار دانمارک یک بازی نخ‌نما شده است

چندروزی است که ادعاهای عجیب و غریب دانمارک درباره ایران باعث شد روابط این دوکشور متشنج شود اما سوال اینجاست که این فضاسازی ها برای چه انجام می شود و آیا این تنش می تواند همکاری ایران و اروپا را تحت تاثیر قرار دهد؟ سوالی که آن را با حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی درمیان گذاشتیم.

فلاحت پیشه در این رابطه به خبرآنلاین گفت: مسئله دانمارک بازی نخ نمایی است که در برهه های زمانی مختلف شاهد ان بوده ایم و دقیقا هر گاه روابط ایران و دیگر کشورها در حال بهبود بوده است از سوی کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل شکل گرفته است.

او ادامه داد: دستگاه های تبلیغات سیاسی اطلاعاتی ضد ایران در اروپا همواره فعال بوده است و این موضوع مسئله جدیدی نیست. دلیل این رفتارها هم روشن است و آن اینکه هرگاه روابط ایران با کشورهای اروپایی رو به پیشرفت بوده است انها تلاش کرده اند تا یک بازی را شروع کنند.

فلاحت پیشه ادامه داد: در این چندماه هم این کشورها یک بازی را شروع کرده اند تا مانع از آن شوند که اتحادیه اروپا با ایران به یک سامان مشترک بدون همکاری با آمریکا برسند. لذا من معتقدم یک اثر قطعی و موثر نخواهد داشت اما به هر حال این موضوع نشان می دهد همچنان این کمین برای ارتباط ایران و اروپا وجود تا دارد تا مانع از شکل گیری یک همکاری شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: وقتی محور همکاری ایران علاوه بر کشورهای جنوب اروپا که همیشه رابطه خوبی با ایران داشته، سه کشور اصلی اروپایی یعنی، انگلستان، فرانسه و آلمان است تنها کانونی که می توانستند این روابط را تحت تاثیر قرار دهند کشوری مانند دانمارک بوده است اما به نظر من روح کلی اروپا همکاری با ایران است و این موضوع نمی‌ تواند بر این روابط یک تاثیر قطعی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار