ایده کاپ دانش‌آموزی، بستر مناسبی برای حل مشکلات شهری است

کاشان ( پانا) - رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:  طراحی و برگزاری ایده کاپ دانش‌آموزی حاصل همکاری دو نهاد فرهنگی آموزش‌وپرورش و شهرداری است و امیدواریم این برنامه‌ها به صورت مستمر و پایدار در حوزه‌های مختلف ادامه پیدا کند و بستر مناسبی برای حل مشکلات متفاوت ایجاد شود.

کد مطلب: ۸۶۷۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ایده کاپ دانش‌آموزی، بستر مناسبی برای حل مشکلات شهری است

زهره متقی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش‌وپرورش تربیت شهروندی است که بتواند حساس و مساله محور و نگاهی تامل انگیز به اطراف خود داشته باشد.

وی افزود: باید به جوانان فرصت بدهیم که تجربه کنند و از این تجربه در آینده استفاده کنند زیرا یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار شهری، مشارکت محوری شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ امور شهری است .

وی تصریح کرد: تامین منافع جمعیت بالای دانش آموزی که در سطح شهر، گسترش یافته است، نیازمند جلب مشارکت آنها است و امیدواریم با این گونه مداخلات، بتوانیم فاصله منافع نوجوانان و بزرگ‌سالان را در سطح شهرکم­تر کنیم .

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: در هر ایده، علاوه بر آنکه تصویر جدیدی از شهر ارائه می شود، به بچه ها اجازه داده می دهد با تامل به اطراف نگاه کنند و خود را یک فرد مهم جامعه ببینند.

متقی گفت: امیدواریم با تشکیل دبیرخانه دائمی و برنامه ریزی بیشتر و بهتر بتوانیم گروههای بیشتری از دانش آموزان در این مسابقات شرکت کنند تا بتوانیم از ظرفیت فکری آنها در مدیریت شهری استفاده کنیم.

به گزارش پانا، نخستین دوره ایده کاپ دانش‌آموزی، در مجموع ۲۰۰ ایده طی ۱۵ روز فراخوان به دبیرخانه رسید که ۷۸ درصد ایده پردازان دختر و ۲۲ درصد ایده پردازان پسر بوده‌اند . همچنین ۵۰ درصد از ایده پردازان در بخش متوسطه دوم، ۳۳ درصد در بخش ابتدایی و ۱۷ درصد در بخش متوسطه اول ایده‌های خود را مطرح کرده‌اند که از این تعداد ۲۷ درصد ایده‌ها مرتبط با موضوع ترافیک، ۴۴ درصد در مورد بازی در فضاهای شهری و ۲۹ درصد نیز در مورد کاهش آلاینده‌ها بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار