مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

دانش آموزان از حافظه محوری به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند

زنجان(پانا)-طبق اهداف مطرح در سند تحول بنیادین، پرورش دانش آموزان در تراز نظام اسلامی، نیازمند آسیب شناسی و توجه به نیازهای روحی و روانی دانش آموزان است

کد مطلب: ۸۶۶۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان از حافظه محوری به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند

مریم رشتچی مدیرکل آموزش و پرورش استان در دیدار با روسای مراکز مشاوره استانهای قطب یک کشور گفت: هدف آموزش و پرورش، توجه به مسائل تربیتی است و این امر در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی صورت می گیرد.

وی با اشاره به وجود آسیب های متعدد اجتماعی پیرامون خانواده ها و دانش آموزان افزود: طبق اهداف مصرح در سند تحول بنیادین، پرورش دانش آموزان در تراز نظام اسلامی، نیازمند آسیب شناسی و توجه به نیازهای روحی و روانی دانش آموزان است و باید یک تصمیم علمی و کارشناسی در این زمینه گرفته شود.

رشتچی حل مسائل موجود در حوزه اجتماعی را مستلزم تعیین راهبردهای علمی از سوی کارشناسان روانشناسی دانست و اظهار داشت: علی رغم کارهای خوبی که در این زمینه انجام گرفته باز هم نیازمند کار بیشتر هستیم تا با روشن کردن واقعیت های موجود در جامعه، گامی مثبت در این راستا برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، ورود بخش خصوصی و غیرآموزشی در حوزه تعلیم و تربیت را غیرمعقول دانست و گفت: با اجرای پروتکل های اجرایی در مدارس، می توانیم بحران های فکری و روحی دانش آموزان را حل کرده و با غربالگری های ویژه، موجب توفیق آنان شویم.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان مهارت آموزی را نیاز تعلیم و نربیت امروزی دانست و اضافه کرد: بایستی دانش آموزان از حافظه محوری به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند و از تاکید بیش از حد بر حوزه دانشی پرهیز شود.

وی مداخله در بحران را یکی از موضوعات مهم در حوزه آسیب شناسی اجتماعی عنوان کرد و افزود: اداره مشاوره تحصیلی جزو ارکان اصلی تعلیم و تربیت به شمار می رود و برنامه های مفیدی در اختیار مربیان و دانش آموزان قرار می دهد.

رشتچی ضمن تاکید بر عمق محتوای آموزشی، آموزش سطحی و دانشی را جزو آسیب های تربیت خواند و گفت: توجه ما باید از صورت و ظاهر به سمت عمق و محتوا و یادگیری رفتار پایدار متمرکز شود و این امر نیازمند بهره گیری از فنون مشاوره است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان خواستار چابک سازی طرح ها و برنامه های متعدد در حوزه پرورشی شد و افزود: آموزش اثرگذار و پایدار در گرو توجه به اصل محتوا و اصول علمی و اخلاقی و پرهیز از سطحی نگری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار