معاون فرهنگی سازمان پدافند غیر عامل کشور در آیین استانی نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مشهد:

آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از استان های برتر در بحث آموزش پدافند غیر عامل است

مشهد (پانا) - معاون فرهنگی سازمان پدافند غیر عامل کشور در آیین استانی نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مشهد گفت :آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از استان های برتر در بحث آموزش پدافند غیر عامل است.

کد مطلب: ۸۶۷۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از استان های برتر در بحث آموزش پدافند غیر عامل است

محسن محبی در آیین استانی نواختن زنگ پدافند غیرعامل در فرهنگسرای ثابت آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد گفت : یکی از استان های برتر در بحث آموزش پدافند غیر عامل است.

وی صحنه های رخ داده در کربلا در قیام امام حسین (ع) را نوعی پدافند غیرعامل توصیف کرد و افزود :دفاع یک امر جامع شامل دفاع عامل با استفاده از اسلحه سهم نیرو های مسلح است و دفاع بدون اسلحه که شامل همه مردم است ولذا باید گفت همه در پدافند غیر عامل نقش ایفا می کنند.

محبی ضمن تقسیم تهدیدات به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی ادامه داد : منشا تهدیدات طبیعی دست بشر نیست پیگیری خسارات ناشی از آن برعهده مدیریت بحران است و پیگیری اموری که برای پیشگیری از تهدیداتی که با دخالت انسان شکل می گیرد سهم پدافند غیر عامل است.

معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل همچنین به برخی از نمونه های تاریخی پدافند غیر عامل در ملل و فرهنگ های مختلف اشاره کرد و گفت :پدافند غیر عامل پیش از وقوع حمله است و در واقع مصونیت سازو شبیه به تزریق واکسن برای پیشگیری از بیماری ها است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت :سازمان پدافند باید در مرز علم و دانش حرکت کند و اختراعات جدید در این زمینه را بررسی کرده و فواید و مضرات آن را بسنجد و در کنار آن آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگ ساز باید مفاهیم مورد نیاز جامعه در این زمینه را به فرهنگ تبدیل کند لذا در حوزه های تخصصی پدافند غیر عامل ضروری است اگر هر درسی به دانش آموز ارائه می شود تهدیدات مرتبط با آن نیز بیان شود و دانش آموز همه جانبه نگر تربیت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار