کشف و ضبط محموله قاچاق دام زنده در فارس

شیراز (پانا) - فرمانده انتظامی بوانات گفت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی این شهرستان، یک دستگاه کامیون متوقف و در بازرسی از آن، 160 رأس دام قاچاق به اررش یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.

کد مطلب: ۸۶۶۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کشف و ضبط محموله قاچاق دام زنده در فارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ "سید ابو الفضل مسعودی" بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان بوانات هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، 160 رأس دام قاچاق که فاقد مدارک قانونی و بهداشتی بود را کشف و در این خصوص یک نفر متهم را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ مسعودی تصریح کرد: با افرادی که اقدام به حمل غیر مجاز دام می کنند، برخورد قانونی و دام های آن ها توقیف می شود.

بر اساس این گزارش، فرمانده انتظامی ممسنی نیز، از توقف یک دستگاه کامیون متوقف و کشف 13رأس گاو قاچاق به ارزش یک میلیارد و 950 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ " محمد هاشم قسام" بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو حامل احشام قاچاق مظنون و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، 13 راس گاو قاچاق کشف و یک نفر نیز دستگیر شد، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه یک میلیارد و 950 میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ قسام با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری های خطرناک قابل سرایت به انسان است؛ جا به جایی و نقل و انتقال احشام بدون مجوز بهداشتی می تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار