معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی

نیروهای پلیس با زبان اشاره آشنا می‌شوند

تهران (پانا) - معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی از برگزاری اولین کارگاه آموزشی آشنایی با زبان اشاره ویژه نیروهای پلیس خبر داد و گفت این کارگاه، به صورت آزمایشی در مجتمع آموزشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۶۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نیروهای پلیس با زبان اشاره آشنا می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار امیرحسین یاوری اظهار کرد: حدود 450 هزار ناشنوا و کم شنوا در کشور ما زندگی می‌کنند که با مشکلات عدیده‌ای از جمله برقراری ارتباط مواجه هستند. ارتباطات ناشنوایان بر مبنای یک سری برداشت‌ها، تصاویر و زبان مخصوص به خودشان شکل می‌‌گیرد که اغلب آحاد جامعه شنوا به ویژه پلیس، از آن اطلاع چندانی ندارند.

معاون تربیت و آموزش ناجا ادامه داد: ضرورت کمک به رفع نیازهای این افراد در زمان مراجعه به پلیس، آگاهی دادن به آنان در زمان مواجهه با خطراتی که تهدیدشان می‌کند، کسب اخبار و اطلاعات و ...، این معاونت را بر آن داشت که در حوزه سیاست‌گذاری آموزشی، این قشر از جامعه را هدف برنامه موثر خود قرار دهد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در همین راستا اولین کارگاه آموزشی تربیت مترجم زبان اشاره ( تعامل و مصاحبه با ناشنوایان و کم شنوایان) در ناجا و به صورت آزمایشی در مجتمع آموزشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار می‌شود.

سردار یاوری با اشاره به اینکه در این کارگاه آموزشی نمایندگان پلیس‌های راهور، پیشگیری، فرودگاه، مترو و راه آهن حضور دارند، گفت: این دوره به تدریج برای همه نیروهای پلیس در سراسر کشور اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار