مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری:

مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی پایان یافته است

تبریز(پانا) - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از پایان مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان خبر داد و گفت: متاسفانه این طرح به مدت هفت سال مسکوت مانده بود و امروز با تلاش‌های صورت گرفته به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم.

کد مطلب: ۸۶۶۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی پایان یافته است

علیرضا کریمی در جمع خبرنگاران استفاده از نظرات نخبگان در راستای سیاست‌های بلندمدت و راهبردی را از رویکرد حوزه پدافند غیرعامل استان عنوان کرد و گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای مفاهیم پدافند غیرعامل از اصلی ترین سیاست‌های این حوزه است.

وی با بیان این‌که قرارگاه پدافند شیمیایی در آذربایجان شرقی در سال‌جاری راه اندازی شده است، افزود: باتوجه به وجود تعداد قابل توجه واحد‌های شیمیایی در استان، قرارگاه پدافند شیمیایی در جهت سامان‌دهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های شیمیایی راه‌اندازی شده است.

وی رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی، امداد و نجات و درمان، نظم و امنیت و اسکان اضطراری در مواقع بحرانی را از جمله مأموریت‌های این قرارگاه عنوان کرد.

کریمی با بیان این‌که آغاز به کار قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل در جهت مدیریت و کنترل تهدیدات در استان گام موثری بود، خاطرنشان کرد: این قرارگاه با هدف رصد فضای مجازی، آگاه سازی از اینترنت و محافظت از مبادلات بانکی مردم ایجاد شده است .

وی در خصوص هک مانیتورهای فرودگاه تبریز، متذکر شد: در صورتی‌که الزامات پدافند غیرعامل از سوی دستگاه‌ها رعایت شود، می‌توان در مقابل این تهدیدات ایستادگی کرده و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در ارگان‌های دولتی نباشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری رزمایش پدافند سایبری در سال جاری خبر داد و گفت: در صورت صدور مجوز، رزمایش پدافند سایبری در استان تا پایان سال‌ جاری برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری کنفرانس ملی پدافند کالبدی تا پایان سال جاری درتبریز خبر داد و تصریح کرد: تهدیدات و آسیب‌ها در فضای سایبری باید رعایت شود؛ ازاین رو پدافند کالبدی به منظور رعایت الزامات و پیوست‌های پدافند غیرعامل اماکن و تاسیسات استانی سطح بندی شده و بازدیدهایی از ارگان‌ها برای ارائه راهکارها در مقابل تهدیدات انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که نباید بدون تهیه پیوست پدافند غیرعامل پروژه جدیدی شروع شود، ادامه داد: تمام پروژه‌ها در استان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند، به طوری‌که اگر پیوست پدافند غیرعامل به دقت لحاظ شود، معصونیت نیز به دنبال خواهد داشت.

کریمی در خصوص فعالیت ارزهای دیجیتالی، گفت: تا زمانی که جهت ممنوعیت فعالیت ارزهای دیجیتالی قانونی تعریف نشود، جلوی فعالیت‌های آن ها گرفته نمی‌شود. البته فعالان این عرصه نباید از منابع دستگاه‌های دولتی استفاده کنند.

وی همچنین تهدیدات زیستی، اقتصادی و سایبری را از مهم‌ترین چالش ها پیش‌رو پدافند غیرعامل عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار