مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : توسعه فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان نیاز به تشویق و همراهی مربیان دارد

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست ستاد اقامه نماز وشورای قرآن استان توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس و در بین دانش آموزان را نیازمند تشویق ، زمینه سازی و همراهی معلمان و مربیان دا نست .

کد مطلب: ۸۶۶۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : توسعه فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان نیاز به تشویق و همراهی مربیان دارد

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست هماهنگی ستاد اقامه نماز و شورای قرآن استان با تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ( ع ) گفت : نماز ستون دین و از تاکیدات پیامبر گرامی اسلام ( ص ) است و انسان را از گمراهی و انحرافات دور می کند .

وی با بیان اینکه نماز انسان را به تعالی و کمال می رساند، اظهار داشت : شکل اجرا و اقامه این فریضه دینی و مهم ، نیازمند بکارگیری روشهای جذاب و ظرافت خاص بوده و باید دانش آموزان را با استفاده از روش های تشویقی برای پرداختن به این فریضه و اهمیت به مسائل دینی و عبادی ترغیب کرد .

قربانی با تاکید بر ضرورت تشویق فعالان عرصه نماز و قرآن استان گفت : تشویق افراد فعال این حوزه و تجلیل از زحمات دست اندرکاران در تحقق این برنامه ها موثر است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه حفظ جزء سی ام قرآن کریم ، از این برنامه به عنوان نهضت ملی قرآن نام برد و با تاکید بر اینکه رسالت ما اهتمام برای تحقق اهداف برنامه است، گفت : حداقل انتظار این است دانش آموزان جزء سی ام قرآن کریم را در طول سال تحصیلی حفظ کنند .

قربانی اجرای این برنامه را کاری ارزشمند دانست و با اشاره به ضرورت ایجاد ساز و کارهای لازم برای تحقق اهداف پیش بینی شده ، تصریح کرد : اگر دانش آموزی با قرآن مانوس شود و آیات آن را حفظ کند ، حتما به نماز هم علاقه مند شده و در واقع ، حفظ قرآن مسیر را برای اقامه نماز تسهیل می کند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین در ادامه به سایر اقدامات این حوزه پرداخت وبا تاکید بر ضرورت همراهی کلیه بخش ها در اجرای برنامه های اقامه نماز و قرآن ، برگزاری مراسم نمادین ، جشن های تکلیف ، جشن های قرآنی و برنامه های نوآورانه را از دیگر فعالیت های استان برشمرد .

وی در پایان بر پایی نماز جماعت در همه واحد های آموزشی و اداری تاکید کرد و گفت : نماز باید در ادارات و مدارس جدی گرفته شود و حضور کلیه کارکنان در نماز جماعت ادارات و شرکت مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق و مدیران واحد های آموزشی در نماز جماعت مدارس مورد انتظار است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار