نامزد جمال خاشقچی خطاب به دونالد ترامپ: وجدان و حقیقت را پایمال نکنید

تهران (پانا) - 'خدیجه چنگیز' نامزد ترک تبار 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد آل سعود با انتقاد از برخورد 'دونالد ترامپ' با موضوع قتل نامزدش، از وی خواست تاازترجیح منافع تجاری ایالات متحده برتحقق عدالت و پایمالی حقیقت و وجدان خودداری و ازریاض بخواهد که جزئیات بیشتری از این جنایت را افشا کند.

کد مطلب: ۸۶۶۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نامزد جمال خاشقچی خطاب به دونالد ترامپ: وجدان و حقیقت را پایمال نکنید

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری آمریکا برغم انتقادها ازعربستان بخاطر قتل این خبرنگارناراضی،نمی خواهد معاملات عظیم تسلیحاتی که به زعم وی موجب خلق هزاران شغل جدید در آمریکا خواهد شد، آسیبی ببیند.

ترامپ مدعی است که توافق تسلیحاتی 110میلیارد دلاری آمریکا با عربستان به خلق 500 هزار شغل جدید در آمریکا خواهد انجامید.

'خدیجه چنگیز' که در لندن بسر می برد، گفت: از اقدامات مقامات بسیاری از کشورها، به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در رسیدگی به موضوع قتل 'جمال خاشقچی' ناامید شده است.

وی افزود: 'ترامپ' باید نشان دهد که می خواهد به عدالت خدمت کند. او نباید در پی پنهان کردن زوایای قتل نامزد من باشد. بیایید بخاطر پول وجدان مان را از کف ندهیم و ارزش هایمان را به خطر نیاندازیم. '

'چنگیز'درمصاحبه ای در ترکیه گفته بود: 'مرگ جمال در یک مکان دیپلماتیک سعودی روی داد، در چنین شرایطی مقامات سعودی مسئول این امر هستند.'

'ترامپ' گفته است که 'محمد بن سلمان '، که در سه سال گذشته کنترل ادارات امنیتی و اطلاعاتی عربستان را به عهده داشته، مسئول عملیاتی که منجر به قتل 'خاشقچی' شد، می باشد.

'جمال خاشقچی' 59 ساله در 2 اکتبر(10 مهر) وارد کنسولگری سعودی در استانبول شد تا مدارک لازم برای ازدواج با 'خدیجه چنگیز' را دریافت کند، اما او از کنسولگری خارج نشد. 'چنگیز' اولین شخصی بود که زنگ خطر را بصدا درآورد.

عربستان در ابتدا هر گونه دخالت در ناپدید شدن خاشقچی را رد کرد، اما یک مقام سعودی در نهایت مرگ او را در خلال تلاش غلط برای بازگرداندن وی به عربستان را به عهده گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار