در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت :

اجرای 20پروژه عمرانی از محل جمع آوری زکات

بیرجند(پانا) ـ   مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت : ۲۰ پروژه عمرانی در شش ماهه نخست سال جاری از محل زکات جمع آوری شده کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی اجرا  شده است.

کد مطلب: ۸۶۶۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای 20پروژه عمرانی از محل جمع آوری زکات

رضا سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این ۲۰ پروژه، شش پروژه احداثی و ۱۴ پروژه مرمتی بوده است، بیان کرد: این پروژه ها به مبلغ ۱۶۴ میلیون تومان اجرا شده است.

وی ادامه داد: از جمله این پروژه ها می توان به پنج حسینیه، ۱۱ مسجد، یک غسالخانه اشاره کرد که با توجه به نیاز مردم منطقه اجرا شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از دو میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفاره در خراسان جنوبی جمع آوری شده که رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

سلم آّبادی سهم زکات را از کل درآمدهای استان در شش‌ماهه نخست سال جاری را ۱۰ درصد ذکر کرد و اظهار کرد: از این میزان یک میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان زکات نقدی و بالغ بر ۹۳۶ میلیون تومان به صورت غیر نقدی به این نهاد اهداشده است.


وی با بیان اینکه طی این مدت بالغ بر یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان زکات مستحبی جمع‌آوری‌شده است، بیان کرد: این میزان زکات جمع آوری شده در خراسان جنوبی ۴۹ درصد سهم زکات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری ۴۴ سری جهیزیه، ۴۳۸ مورد درمانی، ۲۴۳ مورد تحصیلی، ۵۳ مورد احداث و مرمت مسکن، ۲۸ هزار و ۱۸ مورد امور معیشتی، بیش از دو هزار و ۷۷۵ مورد سایر امور به مبلغ دو میلیارد و ۱۹ میلیون تومان از محل زکات جمع‌آوری‌شده به محرومان اعطاء شده است

سلم آبادی یادآور شد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون بیش از هفت هزار اصله درخت در جهت اجرای طرح شجره طیبه پلاک گذاری شده و هم اکنون ۵۵۰ عامل زکات و ۲۶۸ نفر مبلغ با دبیرخانه شورای زکات استان همکاری دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار