مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

مردم استان اردبیل ۱۸ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

اردبیل (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه نخست امسال مردم استان اردبیل بیش از ۱۸ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که این میزان زکات پرداختی در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۶۴۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مردم استان اردبیل ۱۸ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

حسین دشتی در جلسه بررسی میزان زکات جمع‌آوری شده در اردبیل اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال مردم استان اردبیل بیش از 18 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که این میزان زکات پرداختی در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است .

وی 73 درصد زکات پرداختی را سهم فقرا دانست و تصریح کرد: بیش از 13 میلیارد ریال از زکات جمع‌آوری شده در راستای حل مشکلات و مسائل مددجویان تحت حمایت این نهاد و اقشار محروم و نیازمند هزینه می‌شود که از محل زکات کمک معیشتی برای دو هزار و 629 نفر از مددجویان در سطح استان پرداخت شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در راستای کمک به بیماران نیازمند و ارائه خدمات درمانی و دارویی به این افراد بیش از 260 میلیون ریال به 50 بیمار بی‌بضاعت از محل زکات پرداخت شده است، گفت: با بهره‌گیری از این منبع 6 نوعروس نیز توانستند با تامین جهیزیه به ارزش 80 میلیون ریال راهی خانه بخت شوند .

دشتی ساخت و خرید مسکن برای مددجویان نیازمند را از دیگر اقدامات از محل زکات برشمرد و بیان کرد: با استفاده از بخشی از زکات برای 14 خانوار بی‌بضاعت و محروم مسکن و سرپناه تهیه شده و هشت خانوار نیازمند نیز که واحدهای آنها نیاز به بهسازی داشته از این امکان بهره‌مند شده‌اند .

وی از آزادی یک نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از این محل با پرداخت 200 میلیون ریال خبر داد و افزود: برای حل مشکلات و نیازهای اساسی اقشار محروم و مددجویان تحت حمایت این نهاد نیز در این مدت بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شده است و 850 خانوار نیز از کمک هزینه‌های خرید لوازم خانگی و آموزشی و تحصیلی بهره‌مند شده‌اند .

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه بخشی از زکات پرداختی نیز برای اجرای پروژه‌های عام المنفعه در مناطق محروم و روستایی هزینه شده است، اظهار کرد: به این منظور بیش از پنج میلیارد ریال اختصاص یافته و 20 پروژه عام‌المنفعه در روستاهای مودی زکات اجرا شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار