برگزاری کارگاه توانمندسازی پیشگیری از اعتیاد درشهرری

شهر ری (پانا)- کارگاه توانمندسازی به‌منظور پیشگیری از اعتیاد ویژه دانش آموزان هنرستان آریو مصلی نژاد آموزش وپرورش نلحیه دو شهر ری ، برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۵۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه توانمندسازی پیشگیری از اعتیاد درشهرری

کارشناس آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره آموزش وپرورش ناحیه دو شهرری ، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی هر چه‌بهتر دانش‌آموزان، با پدیده شوم اعتیاد و آسیب‌های ناشی از دانست

فرشته عباسی افزود: اعتیاد به مواد مخدر یک بحران جدی است که تلاش می‌کنیم با افزایش آگاهی دانش‌آموزان، دانشجویان و ورزشکاران در خصوص پدیده شوم اعتیاد از فرصت موجود برای کاهش آسیب‌های مرتبط با اعتیاد بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه درباره راهکارهای مقابله با پدیده اعتیاد و معضلات اجتماعی گفت: توانمندسازی در زمینهٔ اعتیاد، به کار بستن دانش مهارت‌های زندگی ازجمله مهارت نه گفتن، شرکت در گروه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و روی آوردن به تفریحات سالم از جمله مواردی است که در بسیاری از مواقع می‌تواند ازافتادن جوانان در دام مهلک اعتیاد پیشگیری کند.

درادامه جلسه سروان عباس زیارتی کارشناس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری درادامه مبحث مواد مخدر،بر لزوم پیشگیری از اعتیاد با تکیه‌ بر برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در شهرستان ری تأکید کرد و در این کارگاه دانش آموزان را با مباحثی از قبیل مفاهیم تعریف مواد، سوءمصرف، وابستگی، عوامل خطر و محافظ، اصول و روش‌های پیشگیری از اعتیاد آشنا کرد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود نقش خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهم تلقی کرد و بیان داشت: خانواده‌ها می‌توانند با ایجاد دیوارهای محکم ایمان، اعتقاد، آموزش و اعتماد جاده‌های آلوده را در مسیر زندگانی نوجوانان و جوانان مسدود کنند، چراکه خانواده‌ها می‌توانند با کنترل و در دست گرفتن نبض رفتارهای نوجوانِ خود، حیات پربار آن‌ها را تعادل ببخشند.

عباسی معتقد است پایبند نبودن به دین، آشفتگی کانون خانواده، بیکاری، مشکلات مالی و فقر فرهنگی ازجمله موارد پدیدآورنده آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شوند که با همیاری و هماهنگی می‌توان گام‌های مؤثری در جهت کاهش آنها برداشت.

/خبرنگار:جوادتلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار