هشدار هواشناسی استان نسبت به وقوع بارش های رگباری

بیرجند (پانا)-کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش بادهای شدید لحظه ای ، بارشهای رگباری ، جاری شدن سیلاب و وقوع یخبندان در استان هشدار داد.

کد مطلب: ۸۶۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی استان نسبت به وقوع بارش های رگباری

جواد نخعی کارشناس هواشناسی استان گفت: پیش بینی می شود که سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و اختلال در ترددهای جاده ای استان خواهد شد.

نخعی افزود: از امشب تا پایان هفته با انتقال رطوبت به جو استان، به تناوب افزایش ابر ، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ قابل پیش بینی است.

وی با بیان اینکه رگبار باران در این هفته می تواند سبب جاری شدن رواناب دربرخی نقاط استان شود، گفت:احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها امروز دربرخی نقاط شهرستانهای طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و زیرکوه و برای فردا یکشنبه در غالب نقاط استان و روز دوشنبه دربرخی نقاط شهرستانهای قاین ،بیرجند،سربیشه و نهبندان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد افراد از اسکان و ترددهای غیرضروری در مسیر رودخانه های فصلی در این مدت خودداری کنند.

نخعی از کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا در منطقه هم خبرداد و افزود: از امشب بتدریج روند کاهشی دمای هوا در استان آغاز و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد یافت که در این مدت بطور میانگین 15 تا 20 درجه دما کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه وقوع و تشدید یخبندان در روز های پایانی این هفته قابل پیش بینی است ، گفت: تسریع در جمع آوری محصولات باقی مانده از قبیل زرشک و انتقال به مکانهای سرپوشیده ، تهیه سوخت مورد نیاز، مدیریت مصرف سوخت و تنظیم دما در سالن های پرورشی دامداریها و مرغداری ها توصیه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار