معاون آموزش‌وپرورش مازندران:

شروع فعالیت ورزشکاران حرفه‌ای از مدرسه است، ورزش مدارس را تقویت کنیم

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بستر شروع فعالیت ورزش‌کاران حرفه‌ای از مدارس بوده‌ است، بر تقویت ورزشِ آموزش و پرورش تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۵۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شروع فعالیت ورزشکاران حرفه‌ای از مدرسه است، ورزش مدارس را تقویت کنیم

اسفندیار نظری در آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی و گرامی‌داشت دهه ریاضی که در مدرسه شهید معراج احمدعباسی شهرستان عباس‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: «یکی از اهداف نام‌گذاری و برگزاری مراسم دهه ریاضیات، آشنایی دانش‌آموزان با درس ریاضی به‌عنوان پایه علوم دیگر و کاربردهای آن در زندگی روزمره، ایجاد نشاط و علاقه بیشتر در دانش‌آموزان و گرایش آنان به ریاضی، خارج‌شدن از فضای بی‌روح کلاس ریاضی و تشکیل کلاسی پویا و بانشاط است.»

نظری با بیان اینکه تمام مفاهیم ریاضی با زندگی روزمرّه، سایر علوم و زندگی علمی آینده دانش‌آموزان مرتبط است، افزود: «دروس پایه از قبیل ریاضیات باعث بازشدن ذهن دانش‌آموزان شده و منجر به تحلیل بهتر مسائل در زندگی خواهد شد.»

او با تأکید بر اینکه ریاضیات یک درس اصلی است، اظهار کرد: «برخورداری از درک درست از ریاضی در آینده تحصیلی دانش‌آموزان و طبعاً پیشرفت علمی کشور نقش مهمی دارد.»

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران ضمن توصیه دبیران ریاضی در مدارس به حرکت به سمت رویکردهای نوین در آموزش ریاضی، خاطرنشان کرد: «برنامه‌ریزی برای عمومی‌کردن و روش‌هایی برای جذاب کردن محتوای ریاضی برای فراگیری در کنار کاربردی‌کردن محتوا در رابطه با مسائل دنیای واقعی و ارائه ایده‌هایی در جهت پرورش خلاقیت دانش‌آموزان و نیز تدوین برنامه درس ریاضی بومی که اصول و عقاید فرهنگی در آن مورد توجه قرار گرفته باشد، در اولویت آموزشی دبیران ریاضی در مدارس قرار گیرد.»

نظری با تأکید براین‌که آموزگاران و دبیران نقش به‌سزایی در تشکیل ساختار تفکر منطقی جامعه دارند، اذعان کرد: «برای اغلب مردم اصطلاح «درس شیرین ریاضی» اصطلاحی طعنه‌‌وار و مضحک است، اما روش‌‌هایی وجود دارد که می‌تواند متن جامعه را با ریاضی آشتی دهد، زیرا از روی مفهوم و کاربرد آن فراگرفته و این دانشِ انتزاعی و ذهنی به تجربه‌‌ای عینی و ملموس، تبدیل می‌‌شود. در این صورت، شیرینی راستینِ آن چشیده خواهد شد و طفلانِ گریزپای را حتی در روز جمعه به مکتب باز خواهد گرداند.»

نظری همچنین ضمن گرامی‌داشت یاد پروفسور مریم میرزاخانی ریاضیدان بزرگ ایران و جهان، اظهار کرد: «پروفسور مریم میرزاخانی ریاضیدان دانشگاه استنفورد و دارنده مدال فیلدز به‌عنوان اولین و تنها زن که تا به حال در جهان موفق به دریافت جایزه فیلدز یا همان نوبل ریاضیات شده، برای ریاضیدانان خصوصاً ریاضیدانان زن، یک الگو و الهام‌بخش است.»

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بستر شروع فعالیت ورزش‌کاران حرفه‌ای از مدارس بوده‌ است، تأکید کرد: «تمام ورزش‌کاران ابتدا از داخل مدارس ورزش را آموخته‌اند و سپس به دنیای حرفه‌ای وارد شده‌اند، بنابراین باید ورزشِ آموزش و پرورش را تقویت کنیم.»

اسفندیار نظری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای این‌است‌که منتظر امکانات و تجهیزات و نیروی متخصص نمی‌ماند، گفت: «این المپیاد از همین امکانات، فضا و تجهیزات درون مدرسه استفاده می‌کند و تربیت‌بدنی و بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای که در حوزه ورزش در مدارس وجود دارد را ترویج می‌دهد.»

این مسئول شادابی، نشاط و سرزندگی، ورزیدگی و آمادگی را یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های مدارس در آموزش و پرورش برشمرد، و تأکید کرد: «بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که همه ما را نگران کرده و به صورت یک خطر جدی برای جامعه و جوانان و نوجوانان مطرح است را می‌توان با ترویج برنامه‌های تربیت بدنی و ورزش از آن‌ها جلوگیری نموده و آن‌ها را کاهش داد.»

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در پایان این مراسم از نمایشگاه دست‌ساخته‌های مربوط به درس ریاضی دانش‌آموزان دبیرستان شهید احمدعباسی بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار