مدیرکل آموزش و پرورش استان:

فعالیت 196 مدرسه خراسان جنوبی در حاشیه جاده‌ها

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد که 196 مدرسه استان با بیش از 14 هزار دانش آموز در حاشیه جاده‌ها قرار دارند.

کد مطلب: ۸۷۰۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 196 مدرسه خراسان جنوبی در حاشیه جاده‌ها

محمدعلی واقعی، در جشنواره هم پیمانی رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل جاده‌ای و ایمن‌سازی مدارس که در سالن اجتماعات اداره راه و شهرسازی استان برگزارشد، اظهار کرد: هدف ازبرگزاری این جشنواره ها پیشگیری و ارتقای امنیت جسم و روان دانش‌آموزان است.

وی قانونمندی، پرهیز از شتابزدگی در رانندگی و احترام به حقوق دیگران را سه عامل مهم و لازمه ارتقای امنیت کودکان و دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: سلامت جسم و روان دانش آموزان شرط اول آموزش است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ارتقای امنیت جاده‌ای و کاهش سوانح ترافیکی شهرها را زمینه ساز شادابی، پویایی و شرکت فعال دانش‌آموزان استان در فرایند تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: در سند تحول بنیادین نیز بر مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی در فرایند تعلیم و تربیت تأکید فراوان شده که مشارکت در ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها و آموزش نکات ایمنی به دانش‌آموزان یکی از مصادیق این مشارکت است.

واقعی، با بیان این که امکانات سخت‌افزاری و احداث موانع جاده‌ای در محدوده تردد دانش‌آموزان مدارس در حاشیه جاده‌ها لازم ولی کافی نیست و به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده سلامت جسم دانش‌آموزان در معرض خطر باشد، ابراز کرد: آنچه که در کاهش سوانح بیش از هر عامل دیگری تأثیرگذار بوده، افزایش فرهنگ رانندگی و احترام به قانون از سوی رانندگان وسایل نقلیه است.

وی، با اشار به تجلیل فرماندهی نیروی انتظامی از تلاش‌های معلمان متعهد استان در آموزش فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان و کاهش سوانح رانندگی، عنوان کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت نیروی انسانی مومن و متعهد و پتانسیل عظیم خود یکی از دستگاه های تأثیر گذار در فرهنگ سازی و ارتقای فعالیت ها و شاخص های فرهنگی به ویژه فرهنگ ترافیک، قانون مداری و کاهش سوانح جاده ای است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت و همکاری 50 هزار دانش آموز همیار پلیس با پلیس راه و راهور استان در ایام نوروز و تابستان سار جاری، تأکید کرد: اگر خواستار به صفر رساندن حوادث و سوانح جاده ای هستیم باید مباحثی چون فرهنگ ترافیک و رانندگی را از سنین کودکی به فرزندان خود آموزش دهیم.

گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل راه و شهرسازی استان پیرامون آموزش فرهنگ ترافیک، ارتقای سلامت جسم و روان دانش آموزان و ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار