رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست زیرکوه خبر داد:

بازگشت 4 قطعه هوبره  به آغوش طبیعت خراسان جنوبی

سرایان(پانا)-رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست زیرکوه 4 قطعه هوبره که از شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط شده بود در زیستگاه آنها در شهرستان زیرکوه رها سازی شد.

کد مطلب: ۸۶۵۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت 4 قطعه هوبره  به آغوش طبیعت خراسان جنوبی

مرتضی تقی زاده رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه از رها سازی و بازگشت 4 قطعه هوبره به آغوش طبیعت این شهرستان خبر داد.

وی گفت: تعداد 4 قطعه هوبره که طی چند روز گذشته از شکارچی متخلف کشف و ضبط شده بود پس از تیمار و انجام مراقبت های درمانی در یکی از بهترین زیستگاههای هوبره شهرستان زیرکوه رهاسازی شدند .

تقی زاده با اشاره به شروع مهاجرت پرندگان ، و اینکه حوزه وسیعی از شهرستان زیرکوه ،زیستگاه زمستان گذران مناسبی برای این پرنده کمیاب می باشد اظهار داشت: افراد محلی و بومی منطقه می توانند بهترین همیاران محیط زیست در برخورد با پدیده قاچاق اینگونه پرندگان و جانوران باشند .

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست زیرکوه تصریح کرد: پرنده هوبره در مبارزه با پدیده بیابان زایی ، یک حلقه از زنجیره حیات برای حفظ پوشش گیاهی در مناطق کویری است .کم شدن پوشش گیاهی و افزایش ریزگردها یکی از آسیب هایی است که در شکار هوبره به مردم بومی و محلی منطقه وارد می شود .

تقی زاده با مهم خواندن نقش همیاران افتخاری محیط زیست و تشکل های مردم نهاد در امر حفاظت و حراست از محیط زیست و پیشگیری از آسیب های زیست محیطی از تمام علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش خواست تا با مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید مراتب را در اسرع وقت به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع داده تا در این زمینه اقدام لازم صورت پذیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار