معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی:

شورای دانش آموزی زمینه ساز پرورش تفکر تحلیلی است

اراک(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه ذهن پرسشگر مطالبه گر است، شورای دانش آموزی را محلی برای تمرین و پرورش مهارت های خوب دیدن، خوب فکر کردن، همدلی، خودباوری، پرسشگری، تفکر تحلیلی و انتقاد پذیری دانست.

کد مطلب: ۸۶۴۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش آموزی زمینه ساز پرورش تفکر تحلیلی است

علی شیرخانی در مراسم بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه الزهرا ناحیه یک اراک برگزار شد، افزود: اما باید آگاه بود که واقعی فکر نکردن، رویایی اندیشیدن، عدم درک جایگاه واقعی خود و بیان مسائلی که خارج از حیطه اختیارات و قدرت اعضای شورای دانش آموزی است از آفت هایی است که باعث عدم شکل گیری این اتفاقات می شود.

وی ادامه داد: شورای دانش آموزی محلی است که در آن واژه فکر کردن جای تخریب، عصبانیت و خشونت را می گیرد و این یک مهارت است که با کلام بتوانیم در ذهن هم گروه ها، دوستان و مدیر مدرسه خود تغییر ایجاد کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: باید تفکری در خود احیا کنیم که خلاق و انتقادی است و فردی می تواند انتقاد کند، خوب فکر و بیان کند که اطلاعات خوبی داشته باشد تا بتواند خوب و بد را از هم جدا نماید.

شیرخانی اظهار داشت: تفکر تحلیلی داشتن یعنی نسبت به اتفاقات اطراف خود تحلیل داشته باشیم نسبت به همه چیز توجه و فکر کنیم به سوال ها و چراهایی که در اطراف ما وجود دارد جواب بدهیم.

وی آفت زندگی بشر را تقلید کردن دانست و خواستار جایگزینی تحلیل به جای تقلید شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی آفت دیگر تشکل های دانش آموزی را عدم حضور تمام دانش آموزان در فعالیت های مختلف دانست و تصریح کرد: شورای دانش آموزی 9 کمیته دارد که باید تمام دانش آموزان را به این فعالیت ها تشویق و جذب کنیم.

قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش، اجرای سرود همگانی و در نهایت انتخاب کاندیداها توسط دانش آموزان از دیگر بخش های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار