پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت سالروز حماسه 30 مهر

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت سالروز حماسه 30 مهر پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۶۴۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت سالروز حماسه 30 مهر

متن پیام محمد پورداود به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن ارحیم

فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا

هر صفحه از تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی روایتی ست از حرکت های با شکوهی که هر یک نقطه عطفی در حرکت انقلابی ملت بزرگ ایران به حساب می آید.

عنوان "دارالمومنین" و "دارالمجاهدین" که به شایستگی بر دفتر زرین نام " همدان " نقش بسته است ، نشان از ایثار و مجاهدت مردمان این دیار در تمامی صحنه های قبل، حین و بعد از انقلاب اسلامی دارد .

نمونه بارز و جلوه مشعشع این فداکاری ها و ایثارگری ها حماسه ی 30 مهر 1357 مردم همدان است که برخاسته از ایمان و عشق به انقلاب اسلامی است تا شکوه حضور دانش آموزانش مقدمه ای باشد بر حماسه بزرگ 13 آبان .

آنگاه که ابراز همدردی معمار کبیر انقلاب اسلامی با مردم همدان پس از این حادثه تاریخی و صدور بیانیه های مراجع عظام تقلید، دانشجویان و تشکل های انقلابی سراسر کشور به دست انقلابیون رسید، خود مصداق همگامی رهبر و مردم و نشان دهنده اهمیت بالای حرکت انقلابی مردم همدان در 30 مهر 1357 بود تا مهر تأیید بر ایثار این مردم حماسه ساز باشد .

آری مردمان دیار الوند هماره چون الوند استوار با شکوه در کنار هم ایستادند و با تقدیم بیش از 8 هزار شهید ثابت کردند که با خون خود دفتر پر افتخار انقلاب اسلامی را امضا می کنند .

این جانب در آستانه اربعین حسینی، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه بزرگ و ماندگار 30 مهر و یاد و نام شهدای این رخداد بزرگ تاریخی، عزت، سربلندی و جاودانگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را از درگاه خدواند منان مسألت دارم.

محمد پورداود

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار