در آستانه‌ بهار تعلیم و تربیت صادر شد

پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۵۵۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

به گزارش اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، متن پیام محمد پورداود به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر ماه مهر از راه رسید و صحیفه‌ نورانی دانش با همت و تلاش دانش‌آموزان و صاحبان کسب علم و کمال ورق خورد.

درخت علم و دانش در آستانه شکفتن قرار گرفت و چرخ نیلوفری در مقابل عظمت و سترگی دانش سر تعظیم فرو آورد.

ماه مهر، ماه رویش غنچه هایی است که در بهار تعلیم و تربیت شکوفا می شوند، در فضای با طراوت مدرسه به گل می نشینند و در فردای جامعه عطرافشانی می کنند.

استقبال از این ماه در واقع ارج نهادن به جایگاه تعلیم و تربیت و پاسداشت تلاشگران این عرصه مقدس است.

تقارن بهار تعلیم و تربیت با ماه محرم و هفته‌ دفاع مقدس که فضای مدارس را به یاد و خاطره شهیدان، متبرک ساخته، پیام‌آور رسالت بزرگی است که سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش با نثار خون خود در مدرسه عاشورا و در تاریخی ترین کلاس درس بر دوش ما نهادند و شاگردانی در این مکتب تربیت شد که با رشادت ها و سلحشوری های خود در طول 8سال دفاع مقدس نشان دادند که درس عشق و ایثار و شهادت را از مولا و مقتدای خود آموخته اند.

برماست که پاسداری از حرمت خون شهیدان را در سنگر تعلیم و تربیت نصب العین خود قرار دهیم و در این راه مقدس از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

دستگاه تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید مدرسه محوری را مبنای کار خود قرار داده و در جهت عملیاتی کردن سند تحول بنیادین برنامه های مهمی چون سنجش مستمر صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها، فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، کنترل و مقایسه مدارس با وضعیت قبلی و تفویض اختیار به مدارس را به اجرا خواهد گذاشت.

یقین دارم که فرهنگیان فرهیخته و گرامی همت بالا خواهند زد و برای اجرای مطلوب این برنامه ها، شکوفا نمودن استعدادهای فرزندان این مرز و بوم و تربیت نسلی مومن، معتقد و پایبند به ارزش ها و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش بی وقفه خواهند نمود.

از دانش آموزان عزیز که سرمایه های بی بدیل این مملکت هستند، تقاضا دارم با غنیمت شمردن لحظه‌های عمر و با احترام به معلمان که از آنها جان روشن می یابند و ارج نهادن به زحمات اولیای خویش، برای ساختن ایرانی آباد، آزاد و مقتدر بیش از پیش تلاش نمایند.

این جانب در سال «حمایت از کالای ایرانی»، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر، تجدید پیمان با آرمان های امام راحل(ره) و پیروی از منویات مقام‌ معظم رهبری(مدظله العالی) و آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید، آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید را به همکاران ارجمند، دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی تبریک می گویم و آرزوی سربلندی مستدام برای کشور عزیزمان، ایران اسلامی دارم.

محمد پورداود

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار