مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت:

تحصیل 3میلیون و 296 هزار دانش آموز کشور در دوره اول متوسطه

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری 3 میلیون و 296 هزار داتش آموز دختر و پسر در مدارس متوسطه دوره اول کشور مشغول تحصیلند.

کد مطلب: ۸۶۳۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل 3میلیون و 296 هزار دانش آموز کشور در دوره اول متوسطه

مرضیه مسگر زاده در نشست هم اندیشی و تبیین برنامه های دور اول متوسطه که با حضور معاونین و کار شناسان آموزش متوسطه شهرستان ها و مناطق استان برگزار شد، اظهار کرد: استاندارد سازی مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش و پرورش در سال تحصیلی جاری است.

وی از ارتقای مدیریت اموزشگاهی، کیفیت بخشی به آموزش های دوره اول متوسطه ، توسعه و تقویت مشارکت دستگاه های اجرایی در فرایند تعلیم و تربیت و تأمین و بسط عدالت در دسترسی به آموزش های دوره اول متوسطه به عنوان چهار بزنامه محوری وزارت در دوره اول متوسطه یاد کرد.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش از انتقال دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی به استان اصفهان خبر داد و افزود: وزارت آموزش و پرورش در یک حرکت رو به جلو قصد دارد جشنواره نوجوان خوارزمی از رقابت صرف خارج نموده و رویکرد آموزشی در مرحله کشوری به خود بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی برای سرگروه های آموزشی دوره اول متوسطه تصریح کرد: برای تبیین، دفاع و اصلاح ساختاری طرح تعالی مدرسه بیش از یک هزار نشست برگزار شده است.

مسگر زاده از امضای تفاهم نامه با سازمان استاندارد، به منظور استاندارد سازی مدارس و فرایند تعلیم و تربیت حول محور سند تحول بنیادین خبر داد و ابراز داشت: در چرخه جایزه ملی کیفیت برند ویژه ای برای آموزش و پرورش تعریف شده است.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت 13 دبیرخانه کشوری ، ادامه داد: هدف تشکیل این دبیرخانه ها ارتقای مهارت های حرفه ای و شغلی فرهنگیان و معلمان کشور در رشته های مختلف است.

وی، نظارت بر عملکرد حرفه ای معلمان با رویکرد بالینی را یکی دیگر از برنامه های این دفتر در سال تحصیلی جاری دانست و تصریح کرد: مدیریت بر فرایند جهاد علمی معلمان ویژه استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال اجرا است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استعداد یابی برای دانش آموزان دوره اول متوسطه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تربیت معلمان چند مهارتی، کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی، مدیریت اجرای برنامه های کارآفرینی از دیگر برنامه های دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت به شمار می رود.

وی بر بالا بردن مهارت تفکر اقتصادی، مهارت های زندگی، مهارت های رویاروی با فضای مجازی و مهارت تشخیص حقوق فردی و اجتماعی دانش آموزان تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار