سیاسی کاری در آموزش و پرورش ممنوع است

ارومیه(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سیاسی کاری در حوزه آموزش و پرورش ممنوع است لذا اجازه هیچ گونه بهره‌برداری سیاسی از نهاد تعلیم و تربیت را به هیچ کس نخواهیم داد.

کد مطلب: ۸۶۳۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سیاسی کاری در آموزش و پرورش ممنوع است

ابراهیم محمدی در جمع روسای مناطق 24 گانه اموزش و پرورش استان در بندرانزلی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که نگاه سیاسی، حزبی و جناحی به آموزش و پرورش سم است اظهار کرد : سیاسی کاری در آموزش و پرورش زیبنده این مجموعه نیست.

وی ادامه داد: امسال اول مهرماه در آذربایجان غربی هیچ مدرسه ای بدون معلم نبوده و مدارس با یک نظم خاصی سال تحصیلی جاری را آغاز کردند.

محمدی با اشاره به کمبود نیروی موجود در استان گفت: سال گذشته 74 هزار ساعت حق التدریس برای استان ثبت شد که امسال به 100 هزار ساعت افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این استان در 30 مرداد ماه مانور آغاز سال تحصیلی را اجرا کرد و این کار موجب شد تا در اول مهرماه اقدامات شفافی داشته باشد و در راهبری نیروی انسانی و آغاز مهرماه از استانهای سر امد بود.

محمدی افزود: علی رغم تلاشها و کمبودها 594 هزار و 361 نفر در سیستم سناد ثبت نام شدند که نسبت به سال گذشته افزایش بیش از 28 هزار نفری را داراست.


وی گفت: 24 هزار و 785 کلاس دایر در استان امسال وجود دارد و نسبت به سال گذشته یکهزار و 49 کلاس افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: پنج هزار و 44 مدرسه در استان وجود دارد که در سال تحصیلی جاری 93 مدرسه به تعداد انان افزوده شده است.


محمدی بیان کرد: برخی اشکلات جزئی در مناطق وجود داشته قابل حل است و در بازدیدهای انجام شده در یک و 2 مهرماه بررسی شده است.

وی بیان کرد: بیش از 800 مدرسه مورد بازدید قرار گرفت که بسیار در خور توجه بود و بی سابقه بود.

محمدی اضافه کرد: مسایل تربیتی اصل رسالت ماست و آموزش وسیله برای دستیابی به هدف است و اگر تربیت به درستی رخ ندهد ما هیچ کاری نکردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: اتفاقات خوبی در استان در حال رخ دادن است اما همه اینها باید در اختیار حوزه تربیت و مسایل دینی دانش آموزان باید باشد.

وی گفت: توجه به نماز و مقدمات آن در مدارس باید همواره مورد توجه مدیران باشد چرا که تربیت دینی در اولویت است.

محمدی بیان کرد: شفافیت و پاسخگویی نباید مورد غفلت واقع شود و مدیران به این موضوع دقت کنند و عمل کنند.

وی اضافه کرد: روسا و معاونان قانون گرایی را در راس برنامه های خود قرارداده و در تمام امور مد نظر داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه هر فردی که خطا کرده و بعد اقدام به اصلاح آن کند دارای توانمندی و شجاعت است، اضافه کرد: در زمینه مسایل مالی و قانونی هر فردی تخلف کرد باید جوابگو باشد و از وی حمایت نخواهد شد.

وی بیان کرد: هر فردی که از حق و حقوق و حیثیت و استقلال این نهاد دفاع کند از او حمایت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار